اهالی رسانه به نامزدهای اصلح در انتخابات خانه مطبوعات رای دهند



خسرو نوروزی منعم در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در رابطه با انتخابات خانه مطبوعات همانطور که در سایر انتخابات‌ها در کشور، قانونگذار یک حداقل‌هایی را مدنظر دارد و اعلام می‌کند باید مطبوعات هم حداقل‌هایی را برای داوطلبان نامزدی در انتخابات قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اصحاب رسانه تقریباً شناخت کلی از یکدیگر دارند باید همکاران رسانه‌ای نسبت به انتخاب گزینه اصلح به نحو مناسبی وارد کار شوند.

مدیر مسئول نشریه خورشید غرب با اشاره به اینکه برای نامزدی هیئت مدیره خانه مطبوعات قانونگذار یک حداقل‌هایی را مدنظر دارد، افزود: برای کسانی که داوطلب و نامزد عضویت خواهند شد، این حداقل‌ها شرط لازم است اما شرط کافی نیست و اهالی رسانه باید به این موضوع دقت کنند که به حداقل‌ها رأی ندهند.

نوروزی ادامه داد: آنچه برای انتخاب بهتر مدنظر است این است که داوطلب‌ها ابتدا باید بپذیرند و ایمان داشته باشند که رکن چهارم دموکراسی هستند، دوم اینکه اطلاعات کافی در رابطه با شرح وظایف و اختیارات اعضای هیئت مدیره داشته باشند، سوم توانمندی انجام تعهدات مربوطه را داشته باشند و چهارم با توجه به تعهداتی که نسبت به موکلان خود داده‌اند بتوانند وقت کافی بگذارند و در چهارچوب اختیارات خانه مطبوعات بتوانند حداقل دوره‌ای که عضویت خانه مطبوعات را دارند یک گام به جلو بردارند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا