انعکاس مشکلات مردم وظیفه خبرنگار تراز انقلاب است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، نشست خبری دومین «جایزه قلم مقدس» با معرفی روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی با حضور علی اکبر اشعری دبیر این رویداد و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۰ بهمن در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اشعری در ابتدای این‌نشست گفت: وقتی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت، انتظار دوستداران انقلاب در داخل و خارج از کشور این بود که در همه عرصه‌ها افراد تراز انقلاب اسلامی معرفی شوند. معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیده است که شاخصه‌هایی را برای معرفی روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی شناسایی و معرفی کند.

وی افزود: فراهم کردن مقدمات بسترهای علمی در حوزه روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی، کمک به توسعه و رشد محتوای امیدآفرین در رسانه‌ها و معرفی الگو به جامعه رسانه‌ای کشور از اهداف جایزه قلم مقدس است. اگرچه سال گذشته این رویداد با هدف گرامیداشت یاد و خاطره رضا مقدسی از روزنامه‌نگاران با سابقه کشور برگزار شد، ولی از آنجایی که خبرنگاران و نویسندگان زیادی داشتیم که شهید شدند، ما در این رویداد همه را مشارکت می‌دهیم.

دبیر رویداد جایزه قلم مقدس در ادامه گفت: خوشنامی در جامعه رسانه‌ای کشور، تلاش در جهت وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، تبلیغ و ترغیب ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقابله با انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب، تشخیص اولویت‌ها در اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات صحیح و تحلیل مطابق به واقعه درباره حوادث و اتفاقات روز، ایجاد روحیه امید و خودباوری و تلاش در جهت تحقق اهداف ایران اسلامی، افشا و روشنگری پلشتی‌ها و جریانات پیش‌روی انقلاب اسلامی شاخصه‌های روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی است.

اشعری در پایان گفت: یکی از وظایف خبرنگار تراز انقلاب اسلامی کمک به آسیب‌زدایی جوامع است. انعکاس مشکلات مردم، در کنار ارایه راه‌حل‌ها از طریق گفتگو با صاحب‌نظران مختلف از دیگر شاخصه‌ها و وظایف روزنامه‌نگار تراز انقلاب است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا