انتقادات رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از سخنان مجری صدا و سیما در مورد لباس کردی



رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از ویدیوی منتشر شده موسوم به توهین به لباس کردی انتقاد کرد و گفت: تا کی باید ظلم دولت ها و توهین صدا و سیما را تحمل کنیم؟ مگر رهبری نفرمودند که توهین به اقوام، ارزش ها و مذاهبی که قانون اساسی آنها را به رسمیت می شناسد، خط قرمز نظام است؟

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید توضیح دهد که بیانیه 10 ماده ای ایشان در مورد توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مناطق کردنشین و اهل سنت چه شد؟ در واقع نه تنها اقدامی در این راستا صورت نگرفت بلکه قول ها، وعده ها و وعیدهای سفرهایشان نیز عملی نشده است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: در این ایام باقیمانده از دولت، چه برنامه اقتصادی دارید؟ چرا باید دولتمردان ما در دولت های مختلف فاقد برنامه مدون و عملی اقتصادی باشند؟ مقصر کیست؟ 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه نطق خود از اظهارات توهین آمیز مجری شبکه 2 صدا و سیما نسبت به لباس کردی انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما به نام رسانه ملی از بودجه عمومی استفاده می کند. این در حالیست که کارشناسان کم سواد در این رسانه به کیان، فرهنگ و مردم بزرگ کرد توهین می کنند. یک زمانی در صدا و سیما خلبانی کم سواد کردها را خریدار گوشت خلبانان هلیکوپتر کبری معرفی کرد و این دفعه مجری کم سواد صدا و سیما به لباس فاخر کردی توهین کرد. باید به این کم سوادان بگویم که مردم کرد از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند که از گذشته های بسیار دور در فلات ایران زیسته اند.

محمود زاده افزود: لباس کردی به دلیل قدمت و برازندگی در چندین جشنواره بین المللی به عنوان لباس برتر شناخته شد. کسی که می خواهد در رسانه ملی در مورد لباس کردی صحبت کند در درجه اول باید با فرهنگ غنی کردی آشنا باشد. هر کسی لیاقت صحبت کردن در مورد کردها را ندارد.

محمودزاده که لباس کردی به تن کرده بود اظهار کرد: این لباسی که امروز پوشیده ام لباس کاوه آهنگر و صلاح الدین ایوبی و سایر مبارزان کردی است که داعش، تکفیری ها و سایر دیکتاتورهای حامی آنها را بارها در میدان های جنگ شکست داده اند. این لباس لباس مبارزانی است که خواب را از چشم دولتمردان ظالم ربوده است. لباس مردمانی است که خیانت و مردم فروشی در آنها نمی گنجد.

محمود زاده با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن توهین به اقوام ایرانی گفت: تا کی باید توهین نسبت به جامعه اهل سنت و اقوام ایرانی را تحمل کنیم؟ مگر رهبری نفرمودند که اهانت به مقدسات و ارزش های اقوامی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند خط قرمز نظام اسلامی است؟

محمودزاده با اشاره به کلیات طرح مجازات توهین کنندگان به قومیت ها، ادیان و مذاهب اسلامی که در روز چهارشنبه (24 دی) تصویب شد گفت: علی رغم همه این موارد کردها در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفتند. یک منتقد معروف فرانسوی می گوید که دوستی فلسطینی داشته که همیشه از سرگردانی ملت خودش گلایه داشته است. آن منتقد فرانسوی می گوید همیشه به او می گفتم برو خیلی ناراحت نباش چرا که کرد نیستی. این منتقد فرانسوی در ادامه می گوید که یک دوست کرد داشته که ناله و شکایتی نداشته و آن منتقد فرانسوی هم خوشحال بوده چرا که اظهار کرد اگر آن کرد گلایه می کرد دیگر نمی دانستم باید با چه چیزی او را دلداری دهم.

محمودزاده در پایان نطق خود اظهار کرد: دولت های مختلف تا کی باید به کردها ظلم کنند؟ هر چه باشد ما به کرد بودنمان افتخار می کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا