انتشار اخبار صحیح و روشن‌سازی اندیشه‌ها از وظایف خبرنگاران است



ایسنا/گلستان مدیرکل با بیان اینکه در کار ای نباید تجسس کرد، گفت: جست و جو، پیگیری برای انتشار اخبار صحیح و روشن کردن اندیشه ها مسئله دیگری است که با تجسس فرق دارد.

محمد رعیت عصر امروز(جمعه ۲۸ مرداد)  آیین گرامیداشت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران برای توسعه دانایی و پیشرفت تلاش می کنند و هفته خبرنگار فرصت ارزشمندی برای قدردانی از زحمات این قشر است.

وی با بیان اینکه استان گلستان مملو از مفاخر و مشاهیر نام آور است، افزود: هر کدام از اقوام مختلف ایران عزیز در استان گلستان مستقر هستند و این میراث ارزشمند و پرشکوه برای ما به ارمغان آوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه اصحاب رسانه و بزرگان اهل قلم برای ارتقای آگاهی و فرهنگ جامعه تلاش می کنند، بیان کرد: خبرنگاران در راستای آموزه های قرآنی و اهل بیت(ع) قلم می زنند و در این مسیر از اخلاق غافل نمی شوند.

رعیت با تأکید بر اینکه در کار رسانه ای باید از ظن و گمان پرهیز کرد، متذکر شد: ظن و گمان گناه است و در قرآن کریم نیز به این مسئله تاکید شده، اگر خبری به دست خبرنگار رسید باید آن را تبیین کنند و تبیین باید درست و صحیح باشد و ناثواب نباشد.

وی با اشاره به اینکه براساس آموزه های دین اسلام تجسس رفتاری نادرست و ناخرسند است، تأکید کرد: در کار رسانه ای تجسس نباید کرد اما جست و جو، پیگیری برای انتشار اخبار صحیح و روشن کردن اندیشه ها مسئله دیگری است که با تجسس فرق دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ابراز داشت: همانطور که دولت صادق الوعد سفارش زیادی برای حضور مسئولان در بین مردم و عمل به وعده ها کرده اند بنده نیز سه وعده راه اندازی خانه مطبوعات در شرق گلستان، برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و برگزاری مراسم روز خبرنگار در گنبدکاووس را به خبرنگاران شرق استان وعده داده بودم که خوشبختانه هر سه مورد با حمایت استاندار گلستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیاتی شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا