اقتصاد رسانه‌های زنجان در سال‌های اخیر لطمات زیادی دیده است



در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت معیشتی و رسانه‌ها اظهار کرد: وقتی وضعیت معیشتی جامعه خوب نباشد بالتبع وضعیت خبرنگاران نیز که از همین جامعه هستند بهتر از دیگران نخواهد بود؛ با این تفاوت که چون خبرنگاران از نزدیک با مشکلات مردم آشنا هستند علاوه بر مشکلات مالی از لحاظ روحی نیز در عذاب هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که وضعیت اقتصادی مردم خوب بوده رسانه‌ها نیز از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌اند، ابراز کرد: اقتصاد رسانه‌های استان در سال‌های اخیر لطمات زیادی دیده که مسئولان باید فکری به حال آن‌ها بکنند.

رئیس استان زنجان تصریح کرد: البته منظور، حمایت مالی از رسانه‌ها نیست بلکه می‌شود با انجام کارهایی، در تقویت اقتصاد رسانه‌های استان گام‌هایی برداشت که کمک گرفتن از ایده‌های صاحبان اندیشه، می‌تواند در این راه مؤثر باشد.

وی آموزش در عرصه را مهم خواند و گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای اطلاع‌رسانی در جهان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها نیز باید خود را به آخرین یافته‌های این عرصه تجهیز کنند و هیچ وقت خود را بی‌نیاز از آموزش نبینند.

ناصر یادآور شد: متأسفانه سال‌هاست در حوزه رسانه زنجان از آموزش خبری نیست و فعالان این عرصه با همان آموخته‌های قبلی در این کار فعال هستند و حتی برخی وارد این عرصه شده‌اند که آموزش ندیده‌اند و این افراد مبتدی به دلیل عدم آموزش، بعضاً هم برای خود و هم برای جامعه مشکل ایجاد می‌کنند.

وی در مورد انتظار رسانه‌ها از مسؤولان ابراز کرد: رسانه‌ها از مسؤولان انتظار دارند در مقابل مشکلات مطرح شده در رسانه‌ها بی‌اعتنا نباشند و اگر هم از عهده حل مشکلات نمی‌آیند لااقل نمک بر زخم مردم نپاشند؛ چراکه مردم به امید حل مشکلشان به رسانه‌ها پناه می‌آورند و وقتی با بی‌اعتنایی مسئولان مواجه می‌شوند نسبت به کل نظام و حاکمیت اعتماد خود را از دست می‌دهند.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان تصریح کرد: امروز مشکلی که نظام را تهدید می‌کند بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و حاکمیت است و در این شرایط مسئولان باید از طریق رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان این دیوار بی‌اعتمادی را از بین ببرند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر رسانه‌ها از مسئولان این است که از هر دولت و حزب و جناحی که هستند، همواره در کنار رسانه‌ها بایستند، حتی اگر این رسانه‌ها نگاه و دید انتقادی به عملکرد آن‌ها داشته باشند، در کنار رسانه بودن بیشتر به نفع مسئولان است؛ زیرا در این صورت در کنار مردم هستند.

ناصر افزود: همچنین انتظاری که رسانه‌ها از مسئولان دارند این است که در دادن وعده‌ها دقت کنند و وعده‌ای ندهند که عملی نشود و بی‌اعتمادی ایجاد کند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا