افتتاح نمایشگاه «مادر ایران»


نمایشگاه نقاشی، عکس و چیدمان «مادر ایران» با حضور مادران شهید اعرابی و جعفرزاده در گالری‌های بوستان، گلستان و تماشا و نقطه در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی، عکس و چیدمان «مادر ایران» که در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان برگزار شد، احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: ما همه مدیون مادران شهدا هستیم و به مناسبت هفته دفاع مقدس سعی کردیم نمایشگاه «مادر ایران» را با نگاهی مادرانه برپا کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان بر روی صد برابر شدن تولیدات دفاع مقدس تاکید دارند و موضوع روایت و کار هنری کردن در آثار دفاع مقدس دارای اهمیت است و باید بدان توجه ویژه داشت.

در ادامه مجتبی مجلسی، مدیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی افزود: مادران شهدا هر عزیزی که شهید می‌شود تجربه از دست دادن فرزند را بار دیگر طی می‌کنند که تجربه سنگینی است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف نمایشگاه «مادر ایران» تصریح کرد: دوستان زیادی در شکل‌گیری این نمایشگاه نقش داشتند و این نمایشگاه دارای بخش های مختلف نقاشی آبرنگ، عکس و چیدمان است که آثار آن توسط هنرمندان عکاس، نقاش و گرافیست تهیه شده اند.

در ادامه این مراسم اکبری به بیان خاطرات خود از مصطفی شعرباف پرداخت و با حضور مادران شهید اعرابی و جعفرزاده از مصطفی شعرباف که سالها به کشیدن چهره شهدای اصفهان پرداخته است تقدیر شد.

اکبری، هنرمند عکاس با اشاره به کشیدن عکس امام خمینی (ره) توسط شعرباف به صورت شبانه تاکید کرد: همیشه استاد شعرباف در حال کشیدن عکس شهدا به صورت نقاشی هستند و ایشان عکس بسیاری از سرداران شهید را با هنر آبرنگ خود ماندگارتر کردند.

وی با اشاره به اهمیت کارفرهنگی در سازمان‌های فرهنگی و هنری ادامه داد: اگر می خواهید کار فرهنگی انجام دهید پایین ترین پرسنل یک سازمان فرهنگی نیز باید با فرهنگ و هنر آشنایی داشته باشد.

پس از آن نمایشگاه «مادر ایران» به دست مادر این شهیدان افتتاح و شعرباف نیز به صورت زنده به نقاشی از مادر شهید پرداخت.

در پایان این مراسم حوزه هنری استان اصفهان از مادران شهید اعرابی (حسینعلی اعرابی و حبیب الله اعرابی) و شهیدان جعفرزاده (ابراهیم، حبیب الله و عبدالله جعفرزاده) تقدیر کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا