اطلاع رسانی صادقانه اعتماد عمومی را افزایش می‌ دهد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح دوشنبه در دوره آموزشی رویکردهای نوین در روابط عمومی اظهار کرد: فعالیت‌های روابط عمومی در دستگاه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: فعالیت مبتنی بر علم و سواد از اولویت‌های کار در حوزه روابط عمومی است، از این رو روابط عمومی‌ها باید همواره از علم و امکانات روز اطلاع رسانی بهره مند باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به فرمایشات رهبری بیان کرد: معظم له با بیان اهمیت جهاد تبیین، به روابط عمومی دستگاه‌های حکومتی نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت داده‌اند.

حمیدی ادامه داد: بهره گیری از ابزارهای نوین در روابط عمومی‌های دستگاه‌های قضائی و اجرایی از تأکیدات رهبر انقلاب است.

وی گفت: مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها، با بیان دقیق و صادقانه اقدامات انجام شده به مقابله با سیاه نمایی‌های دشمن پرداخته و در راستای جهاد تبیین حرکت‌های کم نظیری دارند.

حمیدی تصریح کرد: نقش انتقال تجربیات در روابط عمومی جهت افزایش علم روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اقناع سازی افکار عمومی بر عهده روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی دستگاه‌ها باید بتوانند افکار عمومی را در داخل و خارج از کشور اقناع کنند.

وی افزود: با وجود اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نهادهای خدمتگزار و دستگاه قضائی، اجرایی و مقننه خدمات مهم و ارزشمندی به مردم ارائه می‌دهد اما دشمن می‌خواهد دستگاه اجرایی را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهد.

حمیدی ادامه داد: دشمن قصد دارد افکار عمومی و نظام جهانی نظام جمهوری اسلامی ایران را ناتوان از اداره کشور تلقی کنند.

وی گفت: حتی مقام معظم رهبری نیز از عدم اطلاع رسانی دقیق در قوه قضائیه گلایه‌مندند و بایستی اقدامات انجام شده دستگاه قضائی به موقع و به شکل صحیح منعکس شود.

مقام عالی قضائی در استان کرمان افزود: برای مثال در دادگستری استان کرمان سالانه حدود ۷۰۰ هزار پرونده و در کل کشور نیز حدود ۱۵ میلیون پرونده رسیدگی می‌شود، اما حجم گسترده خدمات انجام شده به نحو مطلوب اطلاع رسانی نشده است.

حمیدی تصریح کرد: در تمامی دستگاه‌ها خدمات زیادی در حال انجام است که در وهله اول روابط عمومی آن دستگاه باید خدمات انجام شده را صادقانه و هنرمندانه برای مردم بیان کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: نباید کار انجام نشده و آمار خلاف واقع انتشار داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معمولاً حدود ۱۰ درصد اقدامات انجام شده محرمانه است و بر این اساس؛ روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند ۹۰ درصد اقدامات را صادقانه به مردم بگویند.

وی افزود: همچنین اگر نتوانستند کاری را به سرانجام برسانند باید با دلایل منطقی برای مردم توضیح دهند نه اینکه به دنبال توجیه باشند.

حمیدی تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح، دقیق و صادقانه به مردم، موجب افزایش اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: هیچ مجموعه‌ای مانند روابط عمومی نمی‌تواند اعتماد عمومی به نظام را افزایش دهد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا