اطلاع‌رسانی به‌موقع جلوی بسیاری شایعات را می‌گیرد



ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ‌ها و ظرفیت بسیار خوبی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی هستند که به نظر می‌رسد تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی از آنها استفاده و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب را بازگو کنیم. 

 سردار “علی اکبر جاویدان” در جلسه قرارگاه رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی، اظهار داشت: امروز اهمیت فضای مجازی و پیشرانی رسانه‌ها در دنیایی که به عنوان عصر ارتباطات شناخته می‌شود، بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و فضای مجازی ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می توان از طریق آنها به بیان اقدامات صورت گرفته پرداخت و موضوعات و حقایق را با مردم در میان گذاشت که البته به نظر می رسد تاکنون آنگونه که باید نتوانسته‌ایم به خوبی از این ظرفیت استفاده و خدمات و دستاوردهای بیشمار انقلاب اسلامی را به مردم و خصوصا نسل جوان بازگو و منتقل کنیم.

 جاویدان تصریح کرد: در سه ماهی که از اغتشاشات و ناآرامی‌های رخ داده داخل کشور می گذرد، دشمنان توانستند با موج سواری رسانه‌ای بسیار از جوانان ما را تهییج و آنها را تشویق به حضور در خیابان و کارهایی کنند که خود این افراد بعدها از اقدامات خود ابراز پشیمانی و ندامت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: عملیات روانی دشمنان در فضای مجازی و تبلغیات رسانه‌ای آنها بگونه‌ای بود که باعث فریب برخی جوانان ما شد، تا آن جا که همین جوانان فریب خورده صراحتا اقرار کردند که فریب جنگ رسانه‌ای دشمنان انقلاب را خورده‌اند و مسائلی توسط آنها مطرح شده که بعدها متوجه شدند اصلا واقعیت نداشته است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی صحیح، به هنگام و به موقع باعث می شود جلوی بسیاری شایعات گرفته شود، افزود: زمانی که حادثه‌ای رخ می دهد اگر رسانه‌های داخلی سکوت اختیار کنند عملا این فرصت به رسانه‌های دشمنان داده شده تا آنگونه که می‌خواهند و مطلوب خودشان است انعکاس یابد، در حالیکه اگر اطلاع رسانی به موقع انجام گیرد این فرصت از دشمنان انقلاب گرفته می‌شود.

جاویدان گفت: همین رویه در دستور کار اطلاع رسانی انتظامی استان کرمانشاه قرار دارد و تلاش شده با انعکاس به موقع اخبار از شایع پراکنی جلوگیری و فضا برای شایعه پراکنی رسانه‌های معاند بسته شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا