استاندار اصفهان خبر داد: پروژه خط انتقال آب از دریا به اصفهان در حال اجراست



ایسنا/اصفهان گفت: امروز یکی از مهم‌ترین ارکان حکمرانی است که عملکرد آن و اثراتی که امروز رسانه در حکمرانی، رضایت‌بخشی مردم، تصمیم‌سازی و …دارد را نمی‌توان نادیده گرفت، اما به دلیل نگاه تمرکزگرا هم حوزه تصمیمات در استان تضعیف می‌شود و هم در نگاه رسانه‌ای توان جلب نظر به مسائل استان آنگونه که باید وجود ندارد.

سیدرضا مرتضوی، پنجشنبه شب ۱۷ فروردین در دیدار صمیمانه با مدیران رسانه‌های استان با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها امروز دشمن و نظام همه تلاش خود را در عدم معرفی کارآمد و ویژه نظام می‌کند، اظهار کرد: در مقابل راهبردی به‌عنوان جهاد تبیین توسط رهبری ترسیم شد که همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم. ما نباید در این مسیر نگاه‌های ملی را فدای نگاه‌های سیاسی و جناحی کنیم، در ماه‌های اخیر تعدادی از پروژه‌های بزرگ ملی در کشور افتتاح شد که از دولت‌های قبل آغاز شده و این دولت به ثمر رسیده است‌، از این نظر نباید در پی به نام کردن این کارها باشیم، زیرا همه این پروژه‌ها و خدمات به نام نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود.

وی افزود: ما هم برای دریافت نظرات مردم، هم برای اطلاع‌رسانی هم برای جمع نظرات نخبگان نیاز به رسانه داریم که یکی از مهم‌ترین ارکان حکمرانی است. عملکرد رسانه و اثراتی که امروز رسانه در حکمرانی، رضایت‌بخشی مردم، تصمیم‌سازی و …دارد را نمی‌توان نادیده گرفت. اما به دلیل نگاه تمرکزگرا هم حوزه تصمیمات در استان تضعیف می‌شود و هم در نگاه رسانه‌ای توان جلب نظر به مسائل استان آنگونه که باید وجود ندارد.

مرتضوی ادامه داد: برخی تغییر تحولات استان ناظر به گزارشات حوزه بازرسی و نظارت است، در سال گذشته نزدیک به ۶۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان برگزار شده که ۱۵۳۷ مصوبه داشته که ۳۳ درصد مربوط به حوزه‌ بانکی و مابقی مربوط به بخش‌های تأمین اجتماعی، برق، گاز و …بوده است و این یعنی در این ستاد مسائل استان یک به یک طرح موضوع و رفع  می‌شود، در سال گذشته ۳۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان اعطا شده است. نسبت منابع به مصارف استان پیش از این دولت ۵۳ درصد بوده و در این دولت به بیش از ۷۰ درصد رسیده است، یعنی بخش عمده منابع استان در اصفهان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اصفهان سه دوره تمدنی پایتخت کشور بوده و یک سری از مظاهر تمدنی  در استان ما وجود دارد این مظاهر و آن پیشینه هویتی و تاریخی، حساسیت‌هایی را نسبت به اصفهان برانگیخته است.اصفهان سال گذشته در کشور ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کرده، اما آنچه از کشور برای اداره استان دریافت می‌شود چندین برابر است. برای مجموعه‌های مختلف در اداره استان هزینه‌های زیادی می‌شود، لذا باید به این موضوع توجه داشت که علی‌رغم اینکه به لحاظ درآمدی رتبه دوم کشور بعد از تهران هستیم، در تامین منابع و مصارف هم در کشور هم رتبه داریم و عایدی ما در استان زیاد است. 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه درحوزه آبرسانی به استان، با موافقت، حمایت و تسهیل رئیس‌جمهور توانستیم مجوز یک مسیر مجزا برای انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان را اخذ کنیم، گفت: در حال حاضر یک شرکت توانمند و هشت پیمانکار در این طرح مهم در حال فعالیت هستند و سرعت کار چندین برابر شده است.

وی افزود: در عین وجود بحث‌های کارشناسی ارتباط خوبی با وزارت نیرو و مجموعه دولت داریم. اعتبارات خط انتقال آب از دریا از پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی استان تأمین می‌شود، زیرا اساسا این پروژه با تأمین مالی ملی نیست، بلکه از طریق بنگاه‌های استان تأمین می‌شود و در مقابل حمایت‌ها و تسهیلاتی به آنها برای بهبود اقتصاد اعطا می‌شود. در ابتدا گفته شد که پروژه ۹ ساله به نتیجه می‌رسد، اما تلاش می‌کنیم که در همین دولت این اتفاق بیفتد.

مرتضوی تصریح کرد:  تهران در سال گذشته ۷۲ روز هوای پاک و اصفهان ۱ روز هوای پاک داشت و به این معنا اصفهان ۷۲ برابر آلوده‌تر از تهران بود، لذا پیگیری این موضوع باعث تشکیل ستاد ملی آلودگی هوا در استان شد.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا