از رضا ژیان و اکبر عبدی تا هادی حجازی‌فر



مراسم تشییع پیکر شمس آقاجانی، یک روایت شنیدنی از رضا ژیان و اکبر عبدی، برگزاری دومین جلسه شورای عالی سینما و مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی هوشنگ جاوید، تدوین پیش‌نویس سند موسیقی، بازگشایی تئاتر «هامون» هادی حجازی‌فر، خشک شدن چشمه هفت‌هزارساله تهران و پیش‌بینی‌هایی درباره سفرهای شهریور و مهر از اخبار بیستم شهریور بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دوشنبه، بیستم شهریور مراسم تشییع پیکر شمس آقاجانی ـ شاعر و منتقد ادبی ـ با حضور جمعی از چهره‌های ادبی در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ادامه، چهارمین «جایزه ملی کتاب سال جوانان» نامزدهای مرحله پایانی خود را شناخت.

یک روایت شنیدنی از رضا ژیان و اکبر عبدی

۲۰ شهریور همچنین سالروز تولد رضا ژیان بود؛ بازیگری که اگر زنده بود، ۷۴ شمع روی کیک تولدش می‌گذاشت اما سال‌هاست که دوستانش این روز را به یاد او سپری می‌کنند. به انگیزه سالروز تولد رضا ژیان گزارشی از فعالیت‌های هنری او و همکاری‌اش با اکبر عبدی نوشتیم. 

از مسکن سینماگران تا ساخت فیلم کودک

افزون بر این در این روز اعلام شد دومین جلسه شورای عالی سینما با پیگیری و بررسی اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبات اولین جلسه این شورا برگزار شد.

برای سینمایی که دوستش داریم!

بازگشت «راهبه» ترسناک به سینما

اعلام نامزدهای بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره آیینی سنتی

در ادامه، هیات ارزیابی و انتخاب «بخش نمایشنامه‌نویسی» بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی اسامی نامزدهای دریافت جایزه این بخش را اعلام کرد.

بازگشایی تئاتر «هامون» هادی حجازی‌فر

در خبری هم اعلام شد که تئاتر «هامون» با مدیریت هادی حجازی‌فر از ابتدای آبان سال جاری فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

۸ ساز عجیب دنیای موسیقی که تا به حال ندیده‌اید

بغض هوشنگ جاوید از انتشار یک آلبوم!

نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی مناقب‌خوانی که توسط هوشنگ جاوید (محقق موسیقی آیینی) گردآوری شده است، با حضور او و میلاد عرفان‌پور (مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری) ۲۰ شهریور در حوزه هنری برگزار شد.

 تدوین پیش‌نویس سند موسیقی

ضمن این‌که جلسه شورای هنر کشور صبح روز دوشنبه بیستم شهریور با ریاست محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو و با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) با دستور جلسه ادامه بررسی سند ملی موسیقی کشور برگزار شد و تدوین پیش‌نویس سند موسیقی پس از تعویق ۹ ساله به پایان رسید.

آزمون‌های صدور کارت صلاحیت تدریس استاندارد می‌شود؟

همچنین شیوه اجرای آزمون‌های صدور کارت صلاحیت تدریس آموزشگاه‌های آزاد هنری بازنگری و به‌روزرسانی شد.

شعر فارسی روی دیوار خیابان امیرکبیر

به تازگی از دیوارنگاره‌ جدیدی در تهران رونمایی شد. بر این اساس ابیات معروف استاد سخن، سعدی بر دیواری در خیابان امیرکبیر نقش بست. این دیوارنگاره در مساحت ۲۱۳ متر مربع برگرفته از نگارگری ایرانی‌ و خطاطی است.

چشمه هفت‌هزارساله تهران کامل خشک شد

افزون بر این‌ها، تصاویری از چشمه علی شهرری در استان تهران منتشر شده که نشان می‌دهد این چشمه هفت‌هزارساله خشک شده است. بررسی میدانی ایسنا نیز خشک شدن حوضچه‌های این چشمه را که اکنون محل انباشت زباله شده است، تایید می‌کند.

پیش‌بینی‌هایی درباره سفرهای شهریور و مهر 

همچنین رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیش‌بینی کرد سفرهای تابستانی با توجه به تعطیلی‌های تقویم، تا ۱۵ مهر ادامه یابد و با پایان تعطیلات ماه صفر، سفرها از استان خراسان رضوی به سمت سایر استان‌ها بویژه استان‌های شمالی پراکنده شود.

ترکیه در مسیر درآمد ۵۶ میلیارد دلاری از سفر

آغاز ثبت‌نام دومین آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر

در نهایت این‌که، ثبت‌نام دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر بر اساس پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا