ارائه تعریف کلی از شکنجه با تصاویر مستند



شبکه پرس تی وی در قالب مستند «۱۰دقیقه» (۱۰ Minutes) وضعیت حقوق بشر و شکنجه در زندان های اسراییل را نقد و بررسی می کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند «۱۰دقیقه» این هفته به ارائه یک تعریف کلی از شکنجه می‌پردازد و وضعیت زندان‌های رژیم صیهونیستی را از لحاظ شکنجه اسرای فلسطینی مورد بررسی قرار می‌دهد.

مهدی عرب، تهیه کننده این مستند در توضیحاتی راجع به مستندش گفت: شکنجه عبارت است از تحمیل عمدی درد یا رنج شدید به شخص و برای این‌که شکنجه تلقی شود، رفتار باید برای یک هدف خاص مانند اجبار قربانی به اعتراف، ارائه اطلاعات یا مجازات او انجام شود. اما این فقط ایجاد درد شدید نیست، گاهی اوقات بی‌تفاوتی نسبت به شرایط سخت قربانی می‌تواند به شکنجه تبدیل شود.

وی ادامه داد: مستند شبکه پرس تی‌وی در ادامه و پس از ارائه این تعریف کلی از شکنجه، بینندگان خود را که می دانند چه چیزی می تواند به عنوان شکنجه تلقی شود، دعوت می‌کند تا به آن‌چه در زندان‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد نگاهی بیندازند.

عرب گفت: مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به این حقیقت اشاره دارد که هر روز ده‌ها فعال سیاسی فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر می‌شوند و فرقی هم نمی‌کند که کجا هستند. سربازان اسرائیلی آنها را در خانه‌هایشان یا در ایست‌های بازرسی نظامی بازداشت می‌کنند. آنها سپس در معرض رویه‌های امنیتی تثبیت شده‌ای قرار می‌گیرند که برای متزلزل کردن عزم و ثبات ذهنی آنها طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه، ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه از شبکه پرس تی‌ وی روی آنتن می رود. بازپخش این مستند ساعت ۰۰:۲،  ۱۲ و ۲۰ دقیقه و ۱۷ و۲۰ دقیقه روز دوشنبه، ۲۴ آبان ماه و همچنین ساعت ۱۴ روز سه شنبه، ۲۵ آبان و ساعت۱۹ و ۲۰ دقیقه و ۳ و ۲۰ دقیقه روز چهارشنبه، ۲۶ آبان پخش خواهد شد.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا