آموزش هدفمند روابط عمومی‌ها در شورای هماهنگی مطرح و اجرایی شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، علیرضا فخاری بعد از ظهر یکشنبه در نشست صمیمانه با روابط عمومی‌های استان تهران، روابط عمومی را اصلی ترین جوارح و اعضای ساختار یک تشکیلات دانست و گفت: روابط عمومی زبان گویا و نیز شنونده و بازتاب دهنده و هم نشر دهنده است و اینها همه جز ویژگی‌های روابط عمومی است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی راوی صادق است، روابط عمومی اگر عنصر وابسته به رئیس دستگاه شد و مرتباً از وی تعریف و تمجید کرد، دیگر کارآیی اصلی خود را ندارد، روابط عمومی پل دوسویه است و از او انتظار روایت صادقانه می‌رود، که از جنس کنشگری و جمع آوری واکنش‌ها و رسیدن به یک علم و دانایی است، در این مسیر باید نقش امانت داری نیز حفظ شود و زمینه ساز رفع موانع در یک سازمان باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه روابط عمومی باید از طریق هنر نقش خود را ایفا کند، گفت: روابط عمومی باید با تشریح مناسب ارزش خدماتی که توسط سازمان انجام می‌شود، را بیان کند، دشمنان ما امروز با هجمه خبر سعی در تخریب دارند، دستگاه استکباری خبر پراکنی دنیا رهبر دارد و اینطور نیست، که هرکس هرچه خواست، برای خود منتشر کند، کار رسانه یک کار این تیپی است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی باید قدرت محورسازی برای شکل گرفتن یک عنصر امیدبخش داشته باشد وگرنه خیلی کاربردی ندارد، این شورا تشکیل نشده تا مثلاً در خصوص مسائلی مانند مسکن روابط عمومی‌ها ورود کرده و مشکل را حل کند، خیر برای یک کار حرفه ای تشکیل شده است.

فخاری با تاکید بر اینکه نباید یک اثر فاخر را با غلو، تکرار و زیاده گویی نابود کرد، افزود: گفتمان صادقانه بر دل مخاطب می‌نشیند، نیاز نیست بد سازمان را بگویید، اما در بیان خوبی‌ها نیز غلو نکنید، وقتی توقعات را بالا می بریم، یک سقوط غیرمنتظره تمام هدف گذاری ها و ایده پردازی‌ها را از بین می‌برد و ناامیدی شکل گرفته و اراده‌ها سست می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اهمیت منطبق سازی یک مساله کشوری با یک امر استانی گفت: این موضوع اهمیت بسیاری برای روابط عمومی‌ها دارد و یک فرصت برای روابط عمومی است، که بتواند از آن استفاده و بهره برداری کند و در مواردی نیز که لازم است، باید بتوانیم، خط کشی‌هایی را بین مسائل استانی و ملی ایجاد کنیم، که موجب افزایش سطح آگاهی عموم شود.

وی بر فرصت سازی خبر و اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال عملیات «وعده صادق» یک فرصتی حاوی غرور ملی بود، که کم به آن پرداختیم، همه اقوام و جریانات سازی پای آن ایستادند، اما ما چقدر از آن بهره بردیم، باید تمرکز خود را بر مواردی بگذاریم، که می‌تواند، نقطه قوت باشد، باید در شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها حول این موارد فکر شود.

فخاری با بیان اینکه برخی از روابط عمومی‌ها در پوشش‌های سازمانی محصور می‌شوند، گفت: باید از این پوشش درآییم، سکوسازی ها و ارتباطات امروز رو به تغییر است و ما باید خود را رشد دهیم، محیط به سرعت در حال تغییر است، دوره‌های آموزشی که می‌تواند، دانش روابط عمومی را ارتقا داده و پویایی جدیدی در سازمان‌ها ایجاد کند، باید در شورای هماهنگی‌ها مطرح و اجرایی شود.

وی از موافقت با تخصیص حکم مشاور و مدیر روابط عمومی برای همه مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران این مورد را پیگیری کنند تا روابط عمومی‌ها از این طریق بتوانند، جایگاه مشورتی را به راحتی پیدا کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران با بیان اینکه روابط عمومی چشم بینای سازمان است، گفت: روابط عمومی باید بتواند، به نمایندگی از رئیس سازمان به خوبی ببیند و برداشت کند، باید درست ببینیم، درست اندیشه کنیم و درست و بدون غلو و با اثربخشی خوب، مؤثر و واقعی منعکس کنیم.

وی گفت: برای اعتمادآفرینی برای مردم باید تلاش کنید و سازمان را به درستی معرفی کنید و به عنوان پل ارتباطی اعتماد متزلزل شده نسبت به برخی سازمان‌ها را دوباره ایجاد کنید.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا