امیدآفرینی یکی از مولفه های مهم در فعالیت های رسانه ای است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سید محمدحسین بلاغی در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال با مسائل اجتماعی فراوانی در کشور روبرو بودیم که هر یک از آنها را می‌توان محکی برای اصحاب رسانه کشور دانست که خوشبختانه قاطبه فعالان رسانه‌ای توانستند از این محک، سربلند بیرون آمده و با روحی بلند در راستای شفافیت و مطالبه گری به پیش بروند.

وی ادامه داد: در این شرایط مطبوعات ما با کمترین لغزش و به دور از جوسازی‌های موجود، به رسالت خود عمل کرده و در خصوص مسائل روز جامعه به انجام وظیفه پرداختند.

بلاغی با استقبال از هر گونه نقد رسانه‌ای گفت: قطعاً این نقدها یک نوع مطالبه گری و تذکر برای مسئولین محسوب می‌شود که خوشبختانه از سوی مدیریت ارشد استان نیز به حوزه فرهنگ و رسانه، نگاهی باز و مثبت وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت وجود سه مؤلفه مهم در کار رسانه‌ای، اظهار کرد: موضوع اول، تعالی بخشی است به گونه‌ای که نباید از کنار مسائل اجتماعی به سادگی رد شویم، باید توجه ویژه به مسائلی که با مؤلفه‌های دینی، هویتی و انقلابی ما پیوند خورده‌اند، داشته باشیم.

بلاغی، امیدآفرینی را دیگر مؤلفه مهم در کار رسانه‌ای دانست و گفت: امروز توفیقات زیادی در بخش‌های مختلف استان داریم که باید نسبت به اطلاع رسانی آنها و ایجاد امیدآفرینی در بین مردم تلاش کنیم.

وی، مطالبه گری را مؤلفه سوم بخش رسانه‌ای عنوان و اظهار کرد: حتی در بخش‌های مرتبط با فرهنگ و هنر استان نیز از هر گونه مطالبه گری استقبال می‌کنیم تا بتوانیم امور را به بهترین شکل به سرانجام برسانیم.

بلاغی در خصوص این جشنواره نیز گفت: ۹۰۰ اثر از چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نشان از استقبال اهالی رسانه از این جشنواره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اولویت این اداره کل را برون سپاری بخشی از امورات به تشکل‌های مردمی عنوان کرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا