روابط عمومی ها در سازمان‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را ندارند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از اداره کل استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مدیرکل و کارکنان روابط عمومی استانداری که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها با گذشت سال‌ها هنوز جایگاه مشخصی ندارند و نسبت به تثبیت و ارتقای جایگاه آنها در ساختار دستگاه‌های دولتی و اجرایی تصمیم صریح و دقیقی اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: در گذشته نگاه مدیران به روابط عمومی‌ها محدود به نصب پلاکارد و انجام تشریفات اداری بود در حالی که روابط عمومی‌ها ویترین سازمان و پیشانی هر دستگاه هستند که می‌توانند نقش مشاوری دلسوز و منصف را برای مدیران و سازمان‌ها ایفا کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: مهمترین مانع پیش روی روابط عمومی‌ها، نبود شناخت مدیران از جایگاه، اهمیت و کارکرد این واحد در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی است.

زاهدی افزود: بسیاری از مدیران از رسانه‌ها فراری هستند و تا زمانی که نگرش مدیران نسبت به مفاهیمی چون رسانه، پاسخگویی به مردم و شفافیت عملکرد تغییر نکند و اصلاح نشود به طور قطع روابط عمومی‌ها جایگاه شایسته خود را پیدا نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: برخی از مدیران از انتقاد گریزان هستند به همین دلیل سراغ رسانه‌ها نمی‌روند درحالیکه رسانه‌ها ظرفیت خوبی هستند و می‌توانند با انتقاد دلسوزانه و تخصصی خود
در اصلاح و بهبود امور مؤثر باشند.

در این دیدار نصرت اله علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در یک سال گذشته ارائه کرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا