روابط عمومی ها در سازمان‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را ندارند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مدیرکل و کارکنان روابط عمومی استانداری که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها با گذشت سال‌ها هنوز جایگاه مشخصی ندارند و نسبت به تثبیت و ارتقای جایگاه آنها در ساختار دستگاه‌های دولتی و اجرایی تصمیم صریح و دقیقی اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: در گذشته نگاه مدیران به روابط عمومی‌ها محدود به نصب پلاکارد و انجام تشریفات اداری بود در حالی که روابط عمومی‌ها ویترین سازمان و پیشانی هر دستگاه هستند که می‌توانند نقش مشاوری دلسوز و منصف را برای مدیران و سازمان‌ها ایفا کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: مهمترین مانع پیش روی روابط عمومی‌ها، نبود شناخت مدیران از جایگاه، اهمیت و کارکرد این واحد در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی است.

زاهدی افزود: بسیاری از مدیران از رسانه‌ها فراری هستند و تا زمانی که نگرش مدیران نسبت به مفاهیمی چون رسانه، پاسخگویی به مردم و شفافیت عملکرد تغییر نکند و اصلاح نشود به طور قطع روابط عمومی‌ها جایگاه شایسته خود را پیدا نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: برخی از مدیران از انتقاد گریزان هستند به همین دلیل سراغ رسانه‌ها نمی‌روند درحالیکه رسانه‌ها ظرفیت خوبی هستند و می‌توانند با انتقاد دلسوزانه و تخصصی خود
در اصلاح و بهبود امور مؤثر باشند.

در این دیدار نصرت اله علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در یک سال گذشته ارائه کرد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا