چهاردهمین سمپوزیوم روابط عمومی آغاز به کار کرد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه با سخنرانی دکتر جکلین پورسل عضو هیات مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی از ایرلند و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و همچنین هوشمند سفیدی دبیر کل این سمپوزیوم در محل سالن همایش های کتابخانه ملی در تهران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم، سفیدی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم میرزابابا مطهری نژاد از پیشکسوتان روابط عمومی ایران که چندی پیش درگذشت، با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موثر میان مسئولان و افکار عمومی از طریق روابط عمومی ها و همچنین رسانه ها در برهه حساس کنونی، گفت: کشور ما در مقطعی دشوار قرار گرفته و این می طلبد که فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به صورتی باورانه تر و نظام مندتر افکار عمومی را که آماج یک جنگ رسانه ای شدید قرار گرفته است، آگاه کنند.

وی افزود: اگر واقعیات بر کسی پوشیده نیست اما نباید با سرپوش گذاشتن بر برخی از این واقعیت ها، با استفاده نکردن از ظرفیت های کشور در حوزه اقناع سازی افکار عمومی، شرایط را بغرنج تر کرد.

دبیر کل سمپوزیوم روابط عمومی ایران با بیان اینکه سیر تضعیف روابط عمومی ها در کشور از بیش از یک دهه قبل و به خصوص از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، از اینکه هنوز هم برخی از وزارتخانه ها یا مدیر روابط عمومی ندارند و یا بعضا افرادی را به این منصب می گمارند که شایستگی آن را ندارند، ابراز تاسف کرد و یادآور شد: ما به مدیران متخصص و توانمند در حوزه روابط عمومی ها نیاز داریم؛ کسانی که به واقع از پسِ این کار برآیند.

سفیدی لزوم تلاش دولت را برای اعمال تصمیمات جدی در این زمینه یادآور شد و گفت: آنچه موجب شگفتی است این است که چرا علی‌رغم تصدیق برخی دولتمردان نسبت به ذات اطلاع رسانی در کشور، اراده ای برای حل این مشکل مشاهده نمی شود؟

وی با تأکید بر لزوم تخصصی شدن کار روابط عمومی ها در عین توسعه بخشی به آن در دوره کنونی که شاهد تحولات فزاینده در حوزه اطلاع رسانی به ویژه در فضای مجازی هستیم، گفت: نباید به برخی بدخواهان از جمله همین آقای ترامپ اجازه داد که امنیت روانی جامعه دچار آسیب شود، این کار نه با سکوت روابط عمومی ها، بلکه با اطلاع رسانی بهنگام و آگاه سازی افکار عمومی نسبت به مشکلات و واقعیات موجود و در انداختن طرح های کارشناسان برای حل این مشکلات، قابل انجام است.

سفیدی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به تحولاتی اساسی در حوزه اطلاع رسانی در جهان هستیم، هشدار داد اگر روابط عمومی ها در کشور برای این دوران آماده نباشند و خودشان را از لحاظ دانشی به روزسازی نکنند، یقینا میدان را به هجمه های روانی علیه جامعه می بازند و نمی توانند تأثیری در اقناع سازی افکار عمومی بگذارند.

در این مراسم همچنین، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تأکید بر لزوم توسعه جهان بینی ها نزد مسئولان حوزه روابط عمومی در کشور و پرهیز از خودنگری و نگاه به جهان نگری، گفت: روابط عمومی ها هر مقدار از پیرامون خود را ببینند، به همان میزان می توانند روی آن تأثیر بگذارند، این پیرامون می تواند از خود تا جهان متفاوت باشد.

وی با اشاره به راهکارهای مختلفی که برای تبلیغات در جوامع مطرح است، تبلیغ صرف و یا تولید انبوه را در جهت راضی نگه داشتن مخاطبان امروزی ناکافی دانست و با تأکید بر لزوم عطف توجه مسئولان حوزه روابط عمومی به مسئله مشتری مداری گفت: امروز روابط عمومی ها باید با نگاه ویژه به مشتریان، تمام نیازهای ذهنی و روانی آنها را برطرف کنند. این مسئله چنانچه با نگاهی جهانی جلو برود، یقینا بُرد بیشتری خواهد داشت.

در مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی همچنین از مدیران ارشد ارتباط گستر و کارشناسان برتر روابط عمومی در دستگاه های مختلف با اعطای نشان های ویژه و لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا