انتخاب دیگری نیست



اغلب رسانه‌های جهان امروز از وجود بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در برخی از کشورهای دنیا همانند مالی و میانمار خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، برخی اخبار امروز (۱۲ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_«گاردین» در گزارشی با عنوان «انتخاب دیگری نیست» نوشته است: اکنون گروه‌های مسلح در میانمار به صحنه می‌آیند و این هراس بر پا شدن یک جنگ داخلی را شعله‌ور می‌کند. آدم‌های بسیار با ریشه‌های حضور در نیروهای نظامی، ممکن است سبب درگیری خشونت‌آمیز نظامی در میانمار بشوند. تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که میانمار در آغاز یک جنگ داخلی است. ساسا، دولتمرد میانماری می‌گوید چاره‌ای برای مردم میانمار نمانده است.

_ همچنین روزنامه فرانسوی «لوموند» نیز بر این باور است که 
برای مالی هم، راه حلی نمانده است. این روزنامه نوشته است: یا شورش یا به هرز رفتن. در طول ۱۰ سال گذشته، این سومین کودتا در مالی است. سومین، «کلنل گویتا» را بر قدرت نشاند. آنچه که سبب تضعیف عملیات ضدتروریستی فرانسه، در آن کشور شد. به نظر می‌آید این نماد فروپاشی یک کشور باشد. از سوی دیگر خبر ناگواری برای متحدان مالی است، یعنی خبر بد برای آفریقایی‌ها، سازمان ملل و اروپایی‌ها. تجربه دو کودتا در یک سال، حادثه دلهره‌آوری بود.

_ عکس اعضای خانواده‌ای در مرز آمریکا ـ مکزیک که چمدان به دست و در حال فرار از مرز هستند، نشان می‌دهد که کوبایی‌ها به هر قیمتی، دست به مهاجرت و فرار از کشور می‌زنند. همه‌گیری ویروس کرونا، پشت کردن آمریکا به پیمان باراک اوباما، اقتصاد کوبا را با بحران رو در رو کرده است. بحرانی که بیشتر دامنگیر هاوانا است. می‌گویند برای این بچه‌های انقلاب چاره‌ای جز سیر کردن خانواده یا ترک کشور نمانده است.

_ «لوفیگارو» نیز در گزارشی درباره روسیه نوشته است: روسیه ارتباط هوایی خود با انگلیس و چند کشور اروپایی را برقرار کرد.

_ در جنگ داخلی در سوریه در طول یک دهه، پانصد هزار تن کشته شدند.

_ «لوفیگارو» همچنین نوشته است، امانویل مکرون، هنوز محبوب است. عملکرد او در قیاس با روسای جمهوری‌ پیشین، فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی، بهتر است. با وجود بحران‌های دامنگیر فرانسه، هنوز چهل درصد فرانسویان نظر خوب درباره مکرون دارند.

* از حاشیه خبرها:

در شناسایی شخصیت آدم‌ها، پیش از این موسسه‌هایی چون آی.بی.ام  مایکروسافت و آمازون، از فناوری شناخت احساس مشتریان خود به چهره‌نگاری و تحلیل چهره‌های آنها می‌پرداختند. شبکه‌های اجتماعی نیز چون اینستاگرام، به چنین فناوری رو آورده است. با این همه مخاطبان می‌توانند این اقدام آنها را فیلتر کنند. ویدیوهایی که می‌گویند: آیا آنها شادند؛ شگفت زده‌، غمگین، ترسیده، خشمگین یا بی‌تفاوت و طبیعی و عادی اند. دانشگاه باستون،  با تحلیل حالت چهره رای دهندگان، و حرکت چشم هایشان از واکنش آن ها، نسبت به نامزدهای انتخاباتی، باخبر می‌شدند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا