ضرورت روایت هنرمندانه روابط عمومیها در جنگ روایتها
به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، افشار دارابی در برنامه تلویزیونی شبهای زعفرانی شبکه خاوران با اشاره به روز روابط عمومی اظهار کرد: شرایط کار روابط عمومی و رسالت آنها از جنبههای گوناگون تغییر کرده است.
مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بیان کرد: هم اکنون با وجود شبکههای مجازی و اجتماعی مختلف و مطرح شدن شبهات کار برای روابط عمومیها بسیار سخت شده است.
دارابی با تأکید بر اینکه کار روابط عمومی تبدیل به یک هنر پیچیده و سخت شده است، افزود: روابط عمومیها باید در جنگ شناختی و جنگ روایتها با شیوه هنرمندانه و با ابزارهای جدیدی در هدایت افکار عمومی موفق عمل کرده و نگذاریم اذهان در اختیار دشمنان قرار داده شود.
وی با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن خدمات سازمانها و ادارات توسط روابط عمومیها میتواند منجر به امید بخشی در جامعه و هم افزایی بین مردم و مسئولان شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از مطرح کردن بحث جهاد تبیین، نزدیک دو دهه به جنگ شناختی اشاره داشتند.
عملیات روانی دشمن برای تصرف ذهن مردم
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار کرد: وقتی که مقام معظم رهبری از تبیین مسائل حقایق به عنوان جهاد تبیین نام میبرند، مسئولیت و وظیفه ما دوچندان میشود چرا که دشمنان ما با در اختیار داشتن رسانههای مختلف برای عملیات روانی و تصرف ذهن مردم تلاش میکنند.
دارابی بیانکرد: ما نیاز داریم در مدیریت افکار عمومی بسیار بیش از گذشته تلاش کنیم و در برابر هجمههای فرهنگی دشمن کار مضاعف داشته باشیم.
مشاور وزیر کشور گفت: امروز مردم مشکلات اقتصادی زیادی دارند و در چنین شرایطی یک روابط عمومی باید بداند چگونه میتواند امیدآفرینی کند، یأس را در جامعه کاهش دهد و موجب انگیزه بخشی در بین عموم مردم شود.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی موفق در شرایط تحریم و سخت اقتصادی با نگاه هوشیارانه و با دقت در فرهنگ مردم هر منطقه چراغ امید را در جامعه روشن نگه میدارد، اظهار کرد: تلاش برای افزایش رابطه بین مردم و مسئولین توسط روابط عمومیها یکی از مؤلفههای امید بخشی در جامعه است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: روابط عمومیها در سطح استانها به صورت شبانهروزی تلاش میکنند اما اگر یک فرد بدون تخصص کافی در این حرفه و موقعیت شغلی قرار گیرد برای مجموعه یک سازمان مشکلاتی را ایجاد میکند.
منبع:خبرگزاری مهر