توسعه کیفی رسانهها در دستور کار معاونت مطبوعاتی قرار گرفت/// شیفت شب
همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها که از صبح روز یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد، در روز دوم میزبان تعدادی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دومین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برخی از معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این همایش ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیتهای حوزه خود، به پرسشها و دغدغههای مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای کشور در حوزههای مربوطه پاسخ گفتند.
افزایش رسانههای تخصصی در استانها
فرشاد مهدیپور، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تقویت رسانههای استانی از جمله اولویتهای این معاونت به شمار میآید.»
او با اشاره به افزایش تعداد رسانهها در کشور اضافه کرد: «در صدور مجوزها به توسعه کیفی بیش از توسعه کمی توجه داریم و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها باید به این امر توجه داشته باشند.»
مهدیپور در عین حال تصریح کرد: «رسانههای تخصصی در استانها باید افزایش پیدا کند.»
او ادامه داد: «از ظرفیت کانونهای فرهنگی و هنری برای مدیریت افکار عمومی میتوان استفاده کرد و همه ما موظف به اجرای اهداف جمهوری اسلامی ایران در سازمانها و رسانهها هستیم.»
معاون امور مطبوعاتی در پایان گفت: «توسعه کیفی رسانهها، تبلیغات و توجه به نقاط مختلف کشور از جمله موضوعات در دستور کار این معاونت است.»
رسانهها موظف به بیمه خبرنگاران هستند
در بخش دیگری از این همایش ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات داخلی با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیتهای این بخش از معاونت امور مطبوعاتی گفت: «یارانهها بر اساس قوانین و آییننامهها به رسانهها پرداخت میشود.»
او با بیان اینکه باید به سمت ارزیابی محتوایی رسانهها حرکت کنیم، گفت: «خبرنگاری باید به عنوان یکی از شغلهای رسمی در کشور به رسمیت شناخته شود و نسبت به این امر باید اهتمام داشت.»
او با اشاره به بیمه اهالی رسانه در صندوق اعتباری هنر ادامه داد: «بیمه صندوق اعتباری هنر برای خبرنگاران و افرادی که در گذشته فعالیت رسانهای داشتهاند و در حال حاضر هچ فعالیتی در این حوزه ندارند، در نظر گرفته شده و رسانهها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند.»
او در عین حال تصریح کرد: «بر اساس قانون مصرح مجلس شورای اسلامی رسانهها موظف هستند، نیروهای خود را بیمه کنند و اگر رسانه کد کارگاهی بیمه نداشته باشد آگهی دولتی به آن تعلق نمیگیرد.»
شمسایی با اشاره به وضعیت دکههای روزنامهفروشیها ادامه داد: «در حال حاضر نظارت بر فعالیت دکه های روزنامه فروشی بر عهده شهرداریها است و تلاش داریم نظارت بر آن را پیگیری و حل کنیم.»
او اضافه کرد: «به روزنامههای استانی و محلی توجه ویژه خواهیم داشت.»
شمسایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «ادارات کل در استانها از صدور کارت خبرنگاری برای همکاران خود پرهیز کنند و در معرفی رسانههای فاقد مجوز در استانها اهتمام داشته باشند.»
مسئولیت تبلیغات در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
در ادامه محسن حدادی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: «مسئولیت تبلیغات در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این ساحت فعال و تاثیر گذار حمایت و صیانت خواهیم کرد.»
او در عین حال تصریح کرد: «قدرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تبلیغات یک قدرت واحد است و سایر نهادها و سازمانها هم عرض با وزارت فرهنگ حرکت میکنند. در موضوع پاسداشت زبان فارسی و سامانه سردر اصناف نیز در نظر داریم با همکاری استانها و پلیس اماکن، فعالیت بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.»
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در پایان گفت: «در انجام اقدامات و ماموریتهای محول، بر اساس قانون عمل میکنیم و انتظار داریم این امر در استانها نیز مورد توجه و تاکید باشد.»
در ادامه علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: «در زمینه درخواستها برای صدور مجوز رسانههای استانی نظر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است و مدیران لازم است در این زمینه نظرات خود را ارائه دهند.»
ظهوریان اضافه کرد: «تمام تلاش خود برای همکاری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به کار میگیریم و لازم است ادارت کل استانی رسانههای فاقد مجوز را شناسایی و معرفی کنند.»
انتهای پیام
منبع:خبرگزاری ایسنا