انواع مصاحبه خبري
انواع مصاحبه خبري
مصاحبه به چنددسته تقسيم مي شود:
ازنظرحلقه هاي ارتباطي
ازنظرنوع ارتباط
ازنظرهدف ارتباط
ازنظرنقش مصاحبه کننده
ازنظروسيله نهائي پيام
ازنظرحلقه هاي ارتباطي :
-1مصاحبه فردي يک به يک يعني مصاحبه کننده يک نفرومصاحبه شونده نيزيک نفراست
2-مصاحبه فردي يک به چنديعني مصاحبه گريک نفرومصاحبه شونده گان بيش ازيک نفرهستند
3-مصاحبه گروهي چندبه يک يعني مصاحبه کننده گان بيش ازيک نفرومصاحبه شونده يک نفر است مثل کنفرانس مطبوعاتي
-4مصاحبه گروهي چندبه چنديعني مصاحبه کننده گان بيش ازيک نفرومصاحبه شونده نيزبيش ازيک نفر
ازنظرنوع ارتباط :
1-مصاحبه رو در رو(بدون واسطه )مصاحبه کننده بامصاحبه شونده گان درمقابل يکديگرقرارگرفته وارتباط چهره به چهره انجام مي دهد
2-مصاحبه باواسطه يعني مصاحبه اي که بصورت چهره به چهره انجام نمي شودبلکه ازطريق يک وسيله ارتباطي مثل تلفن ياماهواره
ازنظرمحتوا :
1- مصاحبه سطحي: مصاحبه اي است که درآن موضوعات متعددموردگفتگوقرارمي گيردبدون آنکه به عمق وريشه مطلب پرداخته شود
2- مصاحبه عمقي : دراين گونه مصاحبه هاموضوعي خاص مطرح , ريشه يابي وجزئيات آن شکافته مي شود
3- مصاحبه چندموضوعي : مصاحبه اي است که درآن چندموضوع موردسئوال وجواب قرارمي گيرد
ازنظرهدف ارتباط :
1- مصاحبه هدايت شده (مصاحبه بسته )مصاحبه اي است که طي آن مصاحبه کننده ومصاحبه شونده درمحدوده اي بسته وازقبل به توافق مي رسندکه فقط درباره موضوعات مشخص به صحبت بنشينند
2- مصاحبه آزاد ( باز ): مصاحبه اي است که دست مصاحبه شونده بازاست تادرموردمسائل مختلف ودلخواه به صحبت بنشينند
ازنظرنقش مصاحبه کننده :
1- مصاحبه به درخواست مصاحبه شونده صورت مي گيرد:مصاحبه اي که تصميم برگزاري آن ازسوي مصاحبه شونده اعلام ومصاحبه کننده آن رامي پذيرد
2- مصاحبه به درخواست مصاحبه کننده : مصاحبه اي است که دعوت براي انجام آن ازسوي مصاحبه کننده انجام مي شود
ازنظرمعنا:
1- مصاحبه بدون مطالعه قبلي مصاحبه اي که مصاحبه کننده وبدليل محدوديت زمان يادلايل ديگرنتوانسته راجع به مصاحبه شونده وموضوع مصاحبه مطالعه وتحقيق کند
2- مصاحبه بامطالعه قبلي مصاحبه اي است که درآن مصاحبه کننده توانسته درباره مصاحبه شونده وموضوع مصاحبه قبلا تحقيق وبررسي نمايد
ازنظروسيله نهائي پيام :
1- مصاحبه براي انتشارازوسائل ارتباط جمعي نوشتاري مصاحبه اي است که حاصل آن بايدازطريق يک وسيله ارتباط جمعي نوشتاري مثل روزنامه , مجله منتشرشود
2- مصاحبه براي انتشارازوسائل ارتباط جمعي شنيداري مثل راديو, پادکست
3- مصاحبه بوسيله وسائل ارتباط جمعي , ديداري شنيداري مثل تلويزيون , سينما وماهواره
مصاحبه تلفني :
در مواردي ممکن است موضوع و محتواي مصاحبه و تعداد سوالات و همچنين کمي فرصت ايجاب مي کند که بجاي ملاقات مستقيم از يک واسطه مانند تلفن استفاده کنند استفاده از اين روش در مصاحبه مزايا و معايبي دارد .
-
تخفیفی
دوره کارگاهی فشرده عکاسی خبری
Original price was: ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ریال.۶۵,۰۰۰,۰۰۰ریالCurrent price is: ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ریال. ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره کارگاهی – تخصصی فشرده خبرنگاری
۴۹,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی روزنامه نگاری -خبرنگاری و خبرنویسی ویژه کارمندان روابط عمومی
۲۸,۰۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
تخفیفی
دوره کارگاهی فشرده عکاسی عمومی
Original price was: ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ریال.۵۰,۰۰۰,۰۰۰ریالCurrent price is: ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ریال. ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی کارگردانی فیلم های مستند
۲۴۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی روزنامهنگاری مراقبتی
۸۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی جلوه های ویژه
۱۸۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی کارگردانی برنامه های تلویزیونی
۸۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی روزنامهنگاری بصری
۲۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی ویراستاری خبری
۳۸,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی روزنامهنگاری ادبی
۲۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی -
دوره آموزش تخصصی تدوین با ادوبی پریمیر
۱۴۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ثبت نام دوره های آموزشی