مسائل را به سمت جامعه نخبگانی هدایت کنید/ به تضارب آرا احترام می‌گذاریم


ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: رسانه باید مسائل مختلف را به سمت جامعه نخبگانی هدایت کند و مسائل را از سطح عمومی به سمت جامعه نخبگانی سوق دهد تا جامعه نخبگانی بحث را به یک نتیجه‌ای برساند.

محمدرضا جان‌نثاری با حضور مجدد در دفتر خبرگزاری ایسنا از انعکاس دقیق این خبرگزاری در انتشار مصاحبه قبلی خود تشکر کرد و بر تضارب آرا در جامعه و استفاده از جامعه نخبگانی برای روشن شدن برخی مسائل تأکید و اظهار کرد: مصاحبه قبلی این جانب با ایسنا به ویژه در مسائل مربوط به زنان انعکاس وسیعی در جامعه و حتی فراسوی مرزها پیدا کرد که جای خوشحالی و تشکر دارد. اصل موضوع این است که یک تعالی در جامعه به وجود بیاید و با اطلاع‌رسانی صحیح در مسائل مختلف، تضارب آرا در جامعه به وجود بیاید تا تکلیفی برای برخی موضوعات پیدا شود. برای مثال درباره برخی مسائل ۴۵ سال است به بحث پرداخته‌ایم، اما هیچ وقت تکلیف این مسائل و موضوعات را مشخص نکرده‌ایم.

وی افزود: باید مشخص کنیم که درباره برخی موضوعات سرانجام فصل‌الخطاب کیست و اگر در یک موضوع کاستی وجود دارد و برای آن باید قانون و دستورالعملی وجود داشته باشد باید تکلیف را مشخص کرد. برای مثال بحثی که درباره نوازندگی خانم‌ها و نظراتی که در پی مصاحبه بنده به وجود آمد، نظرات کاملاً متفاوتی بود. خواهش بنده این است که رسانه شما این مسائل مطرح شده را به سمت جامعه نخبگانی هدایت کند و مسائل را از سطح عمومی و کف خیابانی به سمت جامعه نخبگانی سوق دهید تا جامعه نخبگانی بحث را دنبال کند و سرانجام به یک نتیجه‌ای برساند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان، تصریح کرد: در این مسائل مطرح شده برخی به شرع اشاره و برخی دیگر به عرف اشاره کرده بودند، اما حتی یک نفر هم سؤال نکرده بود که نظر مراجع معظم تقلید درباره این موضوعات چیست؟ باید این سؤال مطرح شود که فتاوای علما درباره این موضوع (تک‌نوازی زنان) چیست و آیا این جای شرح و بسط دارد یا ندارد؟ باید مشخص کنیم که آیا در موضوعات مختلف الزامات محلی داریم یا نداریم؟ اگر این الزامات وجود دارد چه کسی آن را تشخیص می‌دهد؟ ایسنا که یک رسانه جوان با مدیریت علمی است به این موضوعات بپردازد و در سطح جامعه نخبگانی آن را مطرح کنید.

مسائل را به سمت جامعه نخبگانی هدایت کنید/ به تضارب آرا احترام می‌گذاریم

جان‌نثاری افزود: اگر نقدی درباره موضوعی وجود دارد بهتر است که یک نقد علمی و نخبگانی باشد و اگر برای مثال کسی گفت که در فلان موضوع، شرع کم گفته شده است باید این سؤال را بکنیم که شرع را چه کسی معلوم می‌کند و فصل‌الخطاب شرع کیست؟ فصل‌الخطاب شرع علما، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری هستند. تمام سیستم رسانه‌ای چه موافق و چه مخالف نظرات بنده باشند را از خود می‌دانیم. باید فضا را باز بگذاریم تا نظرات مختلف آزادانه مطرح شود و نقد مسئولان هیچ اشکالی ندارد.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهارنظر آزاد است و همه می‌توانند نظرات خود را بگویند. باید به تضارب آرا احترام گذاشته شود و اگر سیر آن در جامعه نخبگانی مطرح شود و یک حرف دقیق از آن درآید به نفع جامعه است، اما اگر همه آن هیاهو و نظرات غیرعلمی مطرح شود بار مثبتی برای جامعه ندارد. این موضوعات را به سمت جامعه نخبگانی ببرید تا مشخص شود وجاهت شرعی و قانونی یک موضوع چیست و ساختارهای آن کدام است و چه ساختارهایی باید جوابگو باشند. چه کسی برای مثال ملاحظات محلی را تشخیص می‌دهد؟

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر مسائل به سمت جامعه نخبگانی هدایت نشود تشنج، روح و روان جامعه را آزار می‌دهد. نباید این مسائل مغفول بماند و رسانه باید با نگاه علمی به آن بپردازد تا به تعالی جامعه اهمیت داده باشیم. خبرنگاران رسانه نگران هیاهو نباشند و باید به شفاف‌سازی مسائل کمک کنند.

مسائل را به سمت جامعه نخبگانی هدایت کنید/ به تضارب آرا احترام می‌گذاریم

تاب‌آوری بخشی از توسعه است

همچنین در این دیدار زاهد شفیعی، سرپرست جهاددانشگاهی اصفهان با بیان اینکه بهترین خط مشی، صداقت است، اظهار کرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نمونه بارز یک مدیر در تراز نظام جمهوری اسلامی است که صادقانه با مردم و رسانه بدون هیچ سیاسی بازی صحبت می‌کند که جای تشکر دارد. تاب‌آوری بخشی از توسعه است و همین که رسانه در جای خود رسالت خود را انجام می‌دهد بخشی از توسعه است.

وی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی که برآمده از انقلاب اسلامی بوده در کنار استانداری است. در امور مطالعاتی و برنامه‌ریزی ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌توانیم با کمک استانداری اتفاقات خوبی را برای استان رقم بزنیم.

بهنام افشاری، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اصفهان نیز، گفت: پاسخگو بودن شورای اطلاع‌رسانی استان در مسائل مختلف نشان از این دارد که شان رسانه رعایت می‌شود. ایسنا همواره رسانه معتمد نظام بوده است. این رسانه خط‌مشی نظام را دنبال می‌کند و در خدمت نظام است و این آمادگی را داریم که مسائل کلان استان را با کمک استانداری و با رویکرد نخبگانی دنبال کنیم.

وی افزود: ایسنا همواره رعایت اصول حرفه‌ای را داشته است و هیچ خبری در این رسانه بدون منبع منتشر نمی‌شود و این یک سیاست اصولی در ایسناست که نشان از استقلالِ عمل و رعایت اخلاق حرفه‌ای این خبرگزاری دارد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا