مطبوعات بازوی کمک‌کننده توسعه سیستان وبلوچستان باشند



ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: مطبوعات باید به عنوان بازوی کمک کننده توسعه استان باشند.

زیتی وند در آستانه فرارسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در مصاحبه با خبرنگاران به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در توسعه استان اشاره کرد و گفت: هرچقدر کشوری به توسعه بیشتری رسیده باشد و دستگاه های مدیریتی مبتنی بر دانش و آگاهی بیشتری باشند به همان اندازه نقش مطبوعات در برنامه ریزی و تصمیم گیری برجسته تر خواهد بود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان افزود: مسائلی که در حوزه قاچاق مواد مخدر و خرده ناامنی ها وجود داشته، این مسائل مربوط به کل کشور است و بعضاً به کل دنیا و جامعه بشری مربوط می‌شود و تنها مربوط به استان نیست.

 وی تصریح کرد: این تصویر تک بعدی از استان در واقع ظلمی به استان است و  باعث می‌شود که روند توسعه در استان کند باشد.

 زینی وند گفت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ فرهنگی، جغرافیایی، منابع طبیعی ، تاریخی و همچنین حوزه های اقتصادی ،صنعتی و معدنی ظرفیت های متنوع دارد که اگر این ظرفیت‌ها هنرمندانه به مردم کشور معرفی شود در یک بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله می توانیم تصویر نامطلوب مخابره شده را از چهره استان بزداییم و به یک تصویر زیبا که منعکس‌کننده همه واقعیت های استان باشد تبدیل کنیم.

وی گفت: توقع ما از رسانه‌ها و مطبوعات به مناسبت روز خبرنگار به صورت شفاف این است که تلاش کنند که این چهره را تغییر دهند.

معاون استاندار ادامه داد: تقاضای دیگر ما از رسانه ها این است که همه موارد را بی طرفانه و حرفه‌ای به نمایش بگذارند چرا که اگر کار مطبوعاتی مبتنی بر گرایش سیاسی خاصی باشد مخاطب آن رسانه طیف خاص و گروه خاصی از جامعه می‌شود.

 وی در ادامه نقد منصفانه از سوی رسانه‌ها را خواستار شد و افزود: رسانه ها بی رحمانه نقد کنند اما منصفانه خدمات و کارهایی که از سوی نظام انجام شده را ببینند و به مردم منعکس کنند.

زینی وند افزود: رسانه‌ها با توجه به در پیش بودن هفته دولت و با عنایت به اینکه سال پایانی دولت است انتقادها را هم بیان کنند اما در کنار آن ظرفیت‌ها و تلاش‌ها را نیز به نمایش بگذارند.

 وی با بیان اینکه رسانه ها مشاورین بی مزد و منت هستند، افزود: پیشنهادات سازنده را نیز به مدیران ارائه دهند و مسئولین نیز از نظرات آنها باید استقبال کنند.

وی به مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی تاکید کرد که هیچ وقت از انتقادات سازنده و برحق رسانه‌ها آشفته نشوند.

وی گفت: هرچند که این انتقادات تند و تیز باشد و باعث آزردگی مدیران شود اما به هیچ وجه به حوزه قضایی نکشانند و با تامل و توضیح رسانه را توجیه و از ظرفیت آن استفاده کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارسیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: باید روزی فرا رسد که هیچ رسانه و خبرنگاری به خاطر کار حرفه‌ای و انتقاد کردن به سختی نیفتد و پایش به مراجع قضایی باز نشود.

زینی‌وند در پایان گفت: در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند از رسانه‌ها تقاضا دارم با توجه به تداوم بیماری کرونا و ناگزیری از زندگی در کنار این ویروس در این حوزه فرهنگ سازی لازم انجام شود که مردم  همزمان با زندگی فعلی در سلامتشان خللی  به وجود نیاید و در کنار این ویروس زندگی سالمی داشته باشند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا