رسانه‌ها نقشی کلیدی در فرایند توسعه بویژه توسعه فرهنگی کشور دارند


ایسنا/اردبیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقشی کلیدی در فرایند توسعه بویژه توسعه فرهنگی کشور دارند.

عبدالله بحرالعلومی 12 دی در آئین رونمایی از پوستر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان اردبیل با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در فرایند توسعه فرهنگی کشور اظهار کرد: رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه مرهون فعالیت رسانه های جمعی است به طوری که اصحاب رسانه در جامعه با مطالبه گری شناخته می شوند و مطبوعات در این خصوص، رسالت خطیری را برعهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه پویایی جامعه، از پویایی مطبوعات نشأت می‌گیرد، اضافه کرد: صاحبان اصلی رسانه و فعالین واقعی این عرصه باید وارد عرصه شده و میدان داری کنند.

به گفته وی امیدواریم با برگزاری رویدادهای مختلف رسانه ای، تحرک و حرکت قابل اعتنایی را در حوزه رسانه مطبوعات شاهد باشیم و در این خصوص، فعال بودن خانه مطبوعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد:  حضور به موقع خبرنگاران در همه‌ عرصه‌ها  و اطلاع رسانی رویدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه رویدادهای فرهنگی و هنری به صورت شفاف، دقیق و به موقع بسیار حائز اهمیت است.

برگزاری سومین جشنواره مطبوعات در اردبیل

در ادامه مدیر خانه مطبوعات اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با هدف تبادل تجارب و ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های مکتوب، شنیداری و بصری با شرکت مطبوعات، دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان توسط خانه مطبوعات و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مصطفی جمشیدی اضافه کرد: این جشنواره شامل نمایش آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای، نشست‌های تخصصی، مسابقه، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های ویژه روزنامه‌نگاری با حضور استادان مجرب و صاحبنظر این عرصه خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش رقابتی مهمترین قسمت جشنواره است  به طور ی که بخش مسابقه در ۱۲ محور و چهار بخش شامل مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها-مانع‌زدایی‌ها»، حوزه مدیریت شهری و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

رسانه‌ها نقشی کلیدی در فرایند توسعه بویژه توسعه فرهنگی کشور دارند

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا