وداع با اسلامی ندوشن، تازه‌هایی از کمال تبریزی و مجید انتظامی



مراسم بدرقه پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در تهران، درگذشت ۳ هنرمند، جایزه بفتا برای «برنده‌ها»، برگزیده جشنواره فیلم‌های ایرانی در فرانسه، ۲ فیلم ایرانی در جشنواره لهستان، کارگاه کمال تبریزی و پژمان بازغی در یک جشنواره سینمایی، سند موسیقی در آستانه تصویب و مجید انتظامی در تالار وحدت از اخبار فرهنگی هنری ۲۹ آبان بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه، مراسم بدرقه پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن از محل دانشکده ادبیات تا دانشکده حقوق دانشگاه تهران، که سال‌ها در آن تدریس کرده بود برگزار شد.

همچنین در مراسم بدرقه پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در موسسه اطلاعات، سخنرانان از عشق و علاقه او به ایران گفتند، از این‌که نسبت به ایران همیشه خوش‌بین و امیدوار بود و ایران را آن‌طور می‌خواست که باید باشد.

بیشتر بخوانید:

“واکنش رئیس‌جمهور به وصیت اسلامی ندوشن”

درگذشت ۳ هنرمند

منوچهر صفرزاده ـ نقاش ـ معروف به مش صفر، در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

همچنین اعلام شد که «سوزان شپرد» که برای بازی در سریال «سوپرانوها» و فیلم «رفقای خوب» شناخته می‌شود در ۸۹ سالگی در نیویورک و «سانجی گادوی» کارگردان سری فیلم‌های بالیوودی پرفروش «انفجار» بر اثر حمله قلبی در سن ۵۶ سالگی از دنیا رفتند.

جایزه بفتا برای «برنده‌ها»  برگزیده جشنواره فیلم‌های ایرانی در فرانسه

همچنین فیلم سینمایی «برنده‌ها» ساخته حسن ناظر جایزه بهترین فیلم بلند بفتا در اسکاتلند ٢٠٢٣ را دریافت کرد. همچنین فیلم سینمایی «شهرک» به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی جایزه بهترین فیلم فستیوال فیلم‌های ایرانی «ویتره» در کشور فرانسه را از آن خود کرد.

۲ فیلم ایرانی در جشنواره لهستان

ضمن این‌که سی‌ و دومین جشنواره‌ «Euroshorts» لهستان، میزبان نمایش دو فیلم کوتاه از ایران خواهد بود.

کارگاه کمال تبریزی و پژمان بازغی در یک جشنواره سینمایی

جشنواره سراسری آموزشگاه‌های سینمایی با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سینماگرانی همچون کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی و پژمان بازغی از سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در موزه سینما آغاز می‌شود.

سند موسیقی در آستانه تصویب قرار گرفت

همچنین محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) خبر داد که سند موسیقی که مدتی پیش در شورای هنر نهایی شد به زودی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در شورای عالی برای تصویب ارائه می‌شود.

مجید انتظامی سمفونی «خرمشهر» را اجرا می‌کند

در ادامه اعلام شد که ارکستر موسیقی ملی ایران «همراه با خاطره‌ها» را به رهبری مجید انتظامی در تالار وحدت به تاریخ  ۱۵ آذر روی صحنه می‌برد.

افزون بر این‌ها، در این روز نشست شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر  با حضور مدیرانی از این وزارتخانه و نیز نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در خبری هم داوران بخش «فیلم مستند» هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند.

رییس باشگاه توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران در ایسنا

رییس باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران با حضور در  ایسنا به چند سوال درباره سواد رسانه‌ای و بایدها و نبایدهای آن پاسخ داد و گفت: برای گسترش توجه به سواد رسانه‌ای در کشور، هم باید یک پویش همگانی شکل بگیرد و هم توجه داشته باشیم که توطئه‌ای در مقابل ما در حال شکل‌گیری است!

مراسم گرامیداشت ۵۰ خبرنگار شهید غزه 

در نهایت این‌که، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت، مراسم بزرگداشت ۵٠ خبرنگار شهید «غزه» و تجلیل از خبرنگاران جبهه مقاومت را با عنوان «زیتون سرخ» روز چهارشنبه یکم آذرماه برگزار می‌کنند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

ساز این خانه‌ها کوک نیست!

بشنوید/ این گزارش شما را به کودکی‌تان پرت می‌کند!

تنها باری که اردشیر کاظمی خندید! + ویدئو

توران مهرزاد در جمع دوستانش حاضر شد

هر چند وقت یک بار به «جنگل پرتقال» سر بزنید

فراعنه به‌ جای دایناسورها!

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا