روبات‌ هوشمند احساسی و مکرون بازنده


فرانسه، کلمبیا و اوکراین، سر خط خبرهای امروز جهان‌اند. در گوشه‌ای از اخبار، به روبات دارای حس نیز پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:

 
باخت بزرگ

روزنامه‌های فرانسه، به تمامی نگاهی به باخت امانوئل مکرون پس از پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری،  در پارلمان آن کشور دارند. لوموند نوشت: امانوئل مکرون اکثریت پارلمانی را از دست داد. باخت در پانصد و هفتاد و هفت کرسی مجلس ملی فرانسه، که تا به امروز، اکثریت از آن او بود. ائتلاف حزبی او، در مجلس دیگر قدرتمند نیست. ائتلاف احزاب چپ، به عنوان گروه مخالف و راست تندگرا، صاحب هشتاد و نه کرسی شدند. در انتخابات پیشین،  هشت کرسی از آن آن‌ها بود. ژان لوک ملانشون رهبری گروه را به عهده خواهد داشت. پایه‌های اقتدار مکرون، به لرزه در آمدند.
لوفیگارو نوشت: شبح هراسناک، در دوره پنج ساله مرده زاد رئیس جمهوری.

پیروزی پارتیزان

روبات‌ هوشمند احساسی و مکرون بازنده

روزنامه‌های آمریکای لاتین نگاهی به پیروزی غریب یک پارتیزان دیروز در کلمبیا دارند. یو اس ای تودی در آمریکا نوشت: گوستاو پترو، پیروز چپ گرای انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا، می‌خواهد  کلمبیا را دگرگون کند. او نخستین رئیس جمهوری چپ در کلمبیا است. انتخاب گوستاو پترو، خبر از یورش موجی دگرگون در کلمبیا می‌دهد. آن چه در پرو، شیلی و هندوراس رخ داد. پیروزی چپ گراها در آن سو، شاخه زیتونی که اکنون، در آمریکای لاتین در اهتراز است.

کمک به اوکراین

روبات‌ هوشمند احساسی و مکرون بازنده

اوکراین، همچنان در نگاه نخست روزنامه‌های جهان است. اکونومیست در انگلیس نوشت: اتحادیه اروپا باید تقاضای اوکراین برای پیوستن به آن را اعلام و عملی کند.
و در نگاهی دیگر، آیا تانک‌ها در جنگ، آینده‌ای دارند؟ جنگ در اوکراین  نشان داد، آن‌ها آسیب پذیرند. به راحتی آن‌ها را زمین گیر ساختند.
غرب، انبارهای اوکراین را از انبوه تجهیزات نظامی پر می‌کند. دیدار رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی، چنین نویدی به اوکراین داد. بوریس جانسون هم یک روز پس از آن‌ها، از کی یف دیدار داشت  و وعده آموزش نظامی داد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

روبات‌های صاحب حس

روبات‌ هوشمند احساسی و مکرون بازنده

 روزنامه‌های آمریکا، نگاهی به روبات‌های سخنگو دارند. واشنگتن  پست هم گپ و گویی با «بلیک لموین» در «گوگل» دارد. می‌گوید: گوگل به «چت بات» هوشمندی دست یافته است که «حس» دارد و این انقلابی در روبات‌ها، پدید می‌آورد. «لامدا»، این روبات حس دار است. پژوهشگران اکنون در تولید تلفن‌های «پیکسل» هوشمند، با عملیات هوشمند و تولیدات دیگر چون شناخت چهره ها، شناسایی و رمزگشایی سخنان و کلام گوینده، همچنین ترجمه به زبان‌های دیگر، توفیق یافته‌اند. اما جسورانه ترین گام که عرصه تازه ای است، «حس» دار بودن روبات‌های هوشمند است.

(عکس‌های این گزارش تزیینی هستند)

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا