روابط عمومی‌ها رویکرد مردمی بسیج را الگو قرار دهند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه استان البرز در پیامی ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، مردمی سازی در عرصه روابط عمومی‌ها را یک ضرورت جهت مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه‌ای دشمنان دانست. متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز روابط عمومی و ارتباطات بدون تردید تنها یک روز ساده در تقویم رسمی کشور نیست. امروزه روابط عمومی بسیار بیشتر از گذشته حائز اهمیت است و هیچ ارگانی بدون برخورداری از یک مجموعه حرفه‌ای و کارآمد روابط عمومی قابل تصور نیست.

امروز در حالی مجموعه‌های روابط عمومی بیش از گذشته دارای اهمیت هستند که مردم ما به خوبی فتنه و تهاجم رسانه‌ای سال ۱۴۰۱ دشمنان را به یاد دارند و چه بسا یکی از دلایل مهم بروز چنین فتنه‌ای، ضعف و انفعال در حوزه روابط عمومی‌ها و رسانه‌های داخلی در شفاف سازی و بیان حقایق به مردم بود، چنانچه اگر در همان زمان پشت پرده اهداف پلید دشمنان به ظاهر دلسوز، برای مردم بازگو، تشریح و تبیین می‌شد، دشمنان خیلی زودتر رسوا می‌شدند و شعله اغتشاشات خیلی زودتر فروکش می‌کرد.

از آن تاریخ تا به امروز خوشبختانه رویکرد رسانه‌ای ما تقویت شده و به خوبی در جنگ غزه و دانشگاه‌های سراسر دنیا مشخص شد که دشمنان به اندازه موشک از خبرنگاران جبهه مقاومت و انسان رسانه‌هایی که فریاد حق طلبانه می‌زنند، می‌هراسند و از هیچ تلاشی در جهت کشتار یا سرکوب آن‌ها دریغ نمی‌کنند.

بر این اساس مجموعه‌های روابط عمومی باید بکوشند از یک سو بستر اطلاع رسانی حداکثری و به موقع و از طرفی تشریح و تبیین اهداف پلید دشمنان را مهیا سازند. امروز عصر انسان رسانه‌ها است و هر شهروند برای زندگی در جامعه باید از حداقلی از سواد رسانه، بصیرت، معرفت و آگاهی برخوردار باشد، تا به راحتی مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد.

در همین رابطه یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها، کادر سازی و تربیت نیروی انسانی داوطلب و مردمی است، چرا که با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری دشمنان در هجمه فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشورمان، مجموعه‌های روابط عمومی هرگز به تنهایی نمی‌توانند در برابر این تهاجم گسترده دروغ پردازی، سیاه نمایی و شبهه افکنی دشمنان مقاومت کنند.

در این راستا باید از همان الگوی مردمی بسیج در سال‌های ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی استفاده کنند، تا هر شهروند ضمن تجهیز به بصیرت و سواد رسانه‌ای، خود به رسانه‌ای تبدیل شود برای امید آفرینی و بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی.

الگوی مردمی بسیج بدون تردید می‌تواند روابط عمومی‌ها را به واسطه مشارکت حداکثری مردم در اطلاع رسانی، تولید محتوا و غیره، نه در موضع پدافندی که در موضع آفندی قرار دهد و ضمن افشای تبلیغات دروغین دشمن، آن‌ها را حتی همچون امروز در سطح بین المللی خوار و رسوا سازد.

این روند مردمی سازی و ایجاد زمینه حضور و فعالیت خبرنگاران افتخاری در مجموعه روابط عمومی بسیج، به صورت سراسری و نیز در استان البرز آغاز شده اما این الگو باید در تمام ارگان‌ها نهادینه شود. روابط عمومی‌ها و فعالان رسانه، امروز سربازان سنگر جهاد تبیین هستند و فشار کاری سنگینی را تحمل می‌کنند، لذا به رسم ادب بر خود وظیفه می دانم، روز روابط عمومی و ارتباطات را به آن‌ها تبریک بگویم و از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق و سربلندی داشته باشم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا