پی گیر وضعیت بیمه خبرنگاران و کاغذ مطبوعات هستیم


صالحیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اصحاب فرهنگ و رسانه‌های استان کرمان گفت: بعد از انقلاب تا کنون ۳ میلیون نفر در حوزه‌های فرهنگی و هنری فارغ التحصیل شدند که متاسفانه فضای فرهنگ و هنر به عنوان شغلی که جریان اقتصادی داشته باشد شناخته نشده است.

وی افزود: متاسفانه مشکلات ما در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر زیاد است و اقدامات ما تنها بخشی از این مشکلات را حل می‌کند وضعیت رضایت بخش نیست، اما تمام تلاش خود را در زمینه حل این مشکلات خواهیم کرد.

صالحی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکلات اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: تبدیل مکان‌های شهری به مکان‌های فرهنگی و هنری، گذر‌های فرهنگ و هنر، افزایش سالن‌های سینما برگزاری گالری ها، تشکیل انجمن اقتصاد فرهنگ و هنر در اتاق بازرگانی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در جهت حل مشکلات این حوزه بوده است.

صالحی به بیمه اصحاب فرهنگ و رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و رسانه بیمه شده اند که رضایت بخش نیست، اما تمام تلاش خود را در جهت افزایش این آمار خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که سفر‌های استانی میتواند در بحث حمایت از فرهنگ و هنر موثر باشد تصریح کرد: استان کرمان دوازدهمین استانی است که به آن سفر کردیم و عقیده داریم که توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر ما را به اقتصاد سخت و نرم نزدیک‌تر می‌کند.

صالحی با اشاره به اینکه در هیئت دولت حوزه فرهنگ به عنوان حوزه اقتصادی دیده می‌شود، گفت: به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر ۲۰ هزار شغل پیش بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: جشنواره‌ها باید یک فرصت برای توسعه باشد و فرصت سازی کند به طور مثال برگزاری موسیقینواحی در کرمان باید به گونه‌ای برگزار شود که به عنوان قطب جشنواره موسیقی شناخته شود.

صالحی با بیان اینکه خانه هنرمندان فرایند متفاوتی است، افزود: از الگوی راه اندازی خانه هنرمندان کرمان در سایر استان‌ها استفاده می‌کنیم.

وی حضور شبه هنرمند را در آموزش رشته‌های هنری خطرناک دانست و گفت: باید در اموزش هنر صلاحیت اساتید مورد دقت واقع شود.

وزیر ارشاد  ایده شهر‌های خلاق هنری را برای ایجاد پایگاه‌های هنری از برنامه‌های وزارت دانست و گفت: باید سرانه فضا‌های فرهنگی افزایش یابد و در این راستا احیا اماکن قدیمی نیز می‌تواند راهگشا باشد.

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سیاستی در این دوره پیش گرفتیم که علی رغم همه مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر تعامل نزدیکی با جامعه فرهنگی هنری و رسانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: طی چندسال اخیر زیر ساخت‌ها مناسب نبوده است، اما به رغم همه مسائل و مشکلات چشم انداز آینده را در حوزه زیرساخت‌ها خوب می‌بینیم چرا که اقدامات خوبی انجام شده است.

علیزاده بیان داشت: راه اندازی تالار مرکزی و تبدیل مجتمع فرهنگی شهر برای تئاتر شهر از جمله اقداماتی است که دغدغه ما در دو سال اخیر بوده است که با راه‌اندازی این دو مرکز بخش اعظمی از مشکلات شهری کرمان مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بحث اصناف مختلف فرهنگی شاهد افتتاح و ثبت خانه هنرمندان کرمان هستیم که به عنوان تشکل‌های صنفی کارشناسی و تخصصی است.

علیزاده در پایان گفت: برنامه‌ها در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری در ۵ سال اخیر حرکت رو به رشدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا