روزنامه‌ها از بازگشت به ادارات و راهی شدن به جشنواره‌ها می‌گویند


زندگی با سویه امیکرون و بازگشت به ادارات و مکان‌های عمومی، آفریقای خشک و گرسنه، مخالفت روسیه با کمک و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین و ماجرای زلنسکی و همسر و فرزندانش در جنگ اوکراین از مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های امروز جهان‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امروز یکشنبه – یازدهم اردیبهشت ماه – مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان، به روایت آلبرت کوچویی – گوینده پیشکسوت – به شرح زیر است: 
 

سریع تر از ویروس

روزنامه‌های جهان از آغاز تعطیلات می‌گویند، از بازگشت به ادارات و دفاتر و راهی شدن به جشنواره‌ها و حضور در تظاهرات و سر کردن و زندگی با سوی امیکرون اما این حکایت در چین، متفاوت است.

فایننشال تایمز نوشته است: نزدیک به سیصد و چهل میلیون در چهل و شش شهر، به گونه‌ای در قرنطینه، سر می‌کنند. در شانگهای، دو ماهی می‌شود که به قرنطینه رفته است. رسیدن به صفر در برابر کرونا در چین حکایت دیگری است.

چین می‌گوید ما داریم می‌کوشیم تا از ویروس، سریع‌تر حرکت کنیم. اینکه ویروس با چه شتابی حرکت می‌کند، دغدغه ماست.

آفریقا خشک و گرسنه

روزنامه‌های فرانسه، نگاه به آفریقا دارند. پاریزین هم. اینکه، آفریقای جنوبی، ممکن است، پیش از آن چه تصور می‌شد، وارد  موج تازه کرونا در مرحله پنجم بشود و خشک سالی در اتیوپی، دارد  فاجعه آفرین می‌شود. گرسنگی در سراسر شاخ آفریقا، بیداد می‌کند. ششصد هزار کودک از تحصیل باز مانده‌اند.

در نگاهی دیگر، لوفیگارو می‌گوید: در دیدار اردوغان با محمد بن سلمان، پس از سه سال جدل بر سر قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی به خاطر داد و ستد تجاری، ذکری از او نشد. ترکیه و عربستان موضوع خاشقچی را دفن کردند.

روزنامه‌ها از بازگشت به ادارات و راهی شدن به جشنواره‌ها می‌گویند

بیدار شوید 

روزنامه‌های فرانسه، در نگاهی دیگر از جنگ در اوکراین نوشتند.

لوموند می‌گوید: کاخ الیزه، از ارسال تجهیزات نظامی و کمک‌های انسانی به اوکراین خبر می‌دهد امانوئل مکرون و زلنسکی یک ساعت از این پشتیبانی حرف زدند، این در حالی است که وزیر خارجه روسیه خطاب به غرب می‌گوید: بیدار شوید و از ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم «کی یف» خودداری کنید.

روزنامه‌ها از بازگشت به ادارات و راهی شدن به جشنواره‌ها می‌گویند

روزنامه‌های آمریکا هم، همچنان، پوتین را هدف گرفته و اینگونه می‌نویسند: جنگی بی‌رحمانه را دنبال می‌کند اما لوفیگارو در نگاهی متفاوت می‌گوید: نیمی از جهان، در اردوی ولادیمیر پوتین مانده است.

از حاشیه خبرها 

در جنگ 

در مجموعه گفت‌وشنودها، هفته نامه تایمز می‌گوید:در  همان ساعت‌های اولیه جنگ در اوکراین، زلنسکی و همسر و بچه‌هایش در آستانه دستگیری بودند یا کشته شده بودند. در میان صداها و  فریادها، او و همسرش اولنا زلنسکا، دختر ۱۷ ساله و پسر ۹ ساله شان را بیدار کرد و فرار  کردند. او پیش از فرار در آستانه به دام افتادن گروه چترباز روسی در «کی یف» بود. به هنگامه‌های ویران‌ساز و مرگبار، سربازان، او و خانواده‌اش را نجات دادند. از آن هنگام او نماد جنگ در اوکراین شد.

روزنامه‌ها از بازگشت به ادارات و راهی شدن به جشنواره‌ها می‌گویند

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا