حکم منع فعالیت دانشکده خبر اردبیل شکست



هادی صباغی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با لغو حکم منع فعالیت دانشکده خبر که از قدمت ۱۰ ساله در اردبیل برخوردار بود، فعالیت‌های این دانشکده در سال تحصیلی جدید مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون ابلاغی سال ۹۶ دانشکده‌های علمی کاربردی که وابسته به ادارات دولتی هستند باید منحل شوند، افزود: در این راستا دانشکده خبر اردبیل نیز طبق قانون مذکور محکوم به انحلال و عدم فعالیت بود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات اردبیل شرط فعالیت دانشکده‌های دولتی را واگذاری به بخش‌های غیردولتی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت علمی تخصصی دانشکده خبر و ضرورت شکوفایی و انسجام فعالیت‌های این مجموعه، جلسات مستمری با مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد تا زمینه ادامه حیات این دانشکده در اردبیل و جذب دانشجو فراهم شود.

صباغی یادآور شد: طی نشستی که پیش از ظهر سه شنبه با حضور استاندار اردبیل و مسئولان فرهنگی استان برگزار شد، واگذاری دانشکده خبر به خانه مطبوعات استان اردبیل مورد تأیید نهایی قرار گرفت تا نوید دهنده شکل گیری مجدد فعالیت‌های علمی و تخصصی این دانشکده در استان باشیم.

وی در خصوص محل برگزاری کلاس‌ها و پذیرش دانشجویان نیز گفت: برای سال جاری جذب دانشجو در حداقل دو یا سه رشته مرتبط با حوزه رسانه انجام خواهد شد و رشته‌های غیرمرتبط با حوزه رسانه به مانند کارگردانی نیز حذف می‌شوند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا