همکاری مشترک شبکه کودک با تلوبیون کلید می‌خورد


مدیر شبکه کودک در سومین نمایشگاه رصتا اعلام کرد: در فعالیت‌های آنلاین و برخط و فعالیت‌های مبتنی بر وی و ادی و تولید محتوا برای کودک، شاهد رونق هستیم اما بحث‌های جدی داریم و متاسفانه بیش از آنکه توجه و نگاه در حوزه رونق محتوای کودک در پلتفرم‌ها حول مسائل تربیتی کودکان باشد صرفا جنگ جنگ کشیدن ترافیک به سمت خود است، همان جنگی که در تولیدات بزرگسالان است. 

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک و سرپرست شبکه امید بیان کرد: در رفت‌وآمد و تعامل سازنده بین شبکه کودک و نوجوان صداوسیما که مرجع سالمی است با پلتفرم‌ها باید به فهم مشترک برسیم و باید تجدید نظری در روند محتوایی فعالان در حوزه کودک ایجاد شود. در قدم اول باید بدانیم که محتوای خارجی که آماده‌سازی و دوبله می‌شوند، بسیار عرصه‌ رهایی است و پلتفرم‌ها نازل‌ترین کیفیت دوبلاژ و با کم‌ترین دقت تربیتی، به سرعت این انیمیشن‌ها را منتشر می‌کنند. از سوی دیگر شاهد هستیم محتوایی که به اسم کودک  تولید می‌شود همان شوخی‌های غیراخلاقی بزرگسال در آن‌ها دیده می‌شود. باید وقت گذاشت و پلتفرم‌ها متمرکز شوند و خود ساترا نیز باید در این حوزه به صورت جدی ورود کند.

همکاری مشترک شبکه کودک با تلوبیون کلید می‌خورد

او گفت: تلوبیون دغدغه جدی تربیتی دارد و به استانداردهای سازمان صداوسیما نزدیک است. ما در شبکه کودک و نوجوان، تلوبیون را رسانه‌ای برادر، دوست و همراه می‌دانیم و هم‌افزایی داریم و توجه خوبی در این حوزه شده که انشاالله همکاری‌های مشترکمان به زودی اطلاع رسانی می‌شود.  

باطنی در پایان اظهار کرد: خانواده‌ها نگران هستند و نمایشگاه‌هایی همچون رصتا ظرفیت‌های خوبی را در این زمینه ایجاد می‌کنند. ما باید با همکاری ساترا هم جمعی با رهبری ساترا را برای نظارت و تنظیم‌گری محتوای حوزه کودک در تمامی پلتفرم‌ها فعال کنیم که در عین حال رونق بگیرد و رسالت عمیق و بلند مدت و تمدنی تربیتی رعایت شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان