درگیری روز قدس، سوژه روزنامه های جهان شد



برخی از روزنامه‌های جهان از درگیری میان مردم فلسطین و سربازان رژیم صهیونیستی در روز قدس گفته‌اند.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، برخی اخبار امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ خبر نخست خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و برخی دیگر از روزنامه‌های جهان، از درگیری میان مردم فلسطین و سربازان رژیم صهیونیستی در روز قدس می‌گویند. «آسوشیتدپرس» نوشته است که سربازان اسرائیلی در آغاز آتش دو فلسطینی را کشته و یک تن را مجروح کردند. پس از آن، تنش در غزه بالا گرفت و سخت‌تر و خونین‌تر شد.

_ «لوموند» نیز از آتش و دود، در کرانه غربی با ۱۸۰ مجروح گزارش داده است. به گفته این رسانه اقامه نماز جمعه در روز جهانی قدس با حضور هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی انجام شد. پس از آن درگیری‌ها شروع شد. آن را انتفاضه رمضان خواندند. حماس فلسطینیان را به حضور در میدان تا پایان ماه رمضان فراخواند. حماس گفت: مقاومت آماده دفاع است، رژیم اشغالگر باید این را بداند.

_ «لوفیگارو»، روزنامه فرانسوی نوشته است: درگیری روز جمعه به مجروح شدن۱۶۳ فلسطینی انجامید؛ این درحالی است که «لوموند» می‌گوید ۱۸۰ نفر مجروح شده‌اند.

_ از سوی دیگر «اکونومیست» نوشته است: نارندرا مودی، نخست وزیر هند زیر ضربه‌های ویروس کرونا در برابر رای‌دهندگان هندی، سرافکنده شده است. نارندرا مودی با موفقیت در انتخابات پیش هنگام به سبب مهار کردن آغازین همه گیری ویروس کرونا، اکنون شهرت و توفیقش را آسیب دیده می‌بیند. در هند، دولتمردان در برابر بیماری کووید_ ۱۹ از پا درآمده‌اند. موج دوم یورش کرونا، هیچ شباهتی با نخستین موج ندارد.

_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی نیز نوشته است: یک پیروزی تاریخی علیه حزب کارگری، در انتخابات انگلیس در اسکاتلند، انگلیس و ولز، دیده شد. محافظه‌کاران انگلیس با پیروزی در انتخابات هارت پول، ضربه‌ای سخت به حزب کارگر آن کشور زدند. اکنون، حزب کارگر باید به فکر تغییر در عملکرد خود باشد. 

 * از حاشیه خبرها:

«تایمز» در گزارشی با عنوان «شکوفایی و پژمردگی» نوشته است: آن سوی پژمردگی، شکوفایی است. اما چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ پژوهشگران نگاهی به ویران‌سازی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان دارند. آنها می‌گویند که رشد واکسیناسیون امید را نوید می‌دهد؛ با این همه، آیا یک سال پس از درگیری با بحران، انزوا و افسردگی، می‌توان سرانجام به احساس خوب دست یافت؟ دانشمندان می‌گویند، می‌توان … آنها می‌گویند با گام‌هایی ساده می‌توان به این احساس دست یافت. رسیدن به آن، بسته به همت ما و در دست‌های ما است. آمیخته‌ای از احساس‌ها، اندیشه‌ها و حرکت‌ها ما را به شکوفایی می‌رساند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا