انتقاد از نرخ ارز تخصیص یافته به کاغذ/سهمیه کاغذ استانی شود


محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کرد و بیان داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نقطه عطفی در جمهوری اسلامی شد که مردم با حضور خود بیمه انقلاب را تمدید کردند.

وی افزود: انتظار از دولت این است که حضور مردم را به عنوان اقتدار محسوب کند و در خصوص حل مشکلات مردم گام بردارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس  شورای اسلامی گفت: نرخ ارز تخصیص یافته برای کاغذ شبیه به نرخ سال ۹۶ است که تغییر چندانی نداشته ولی حداقل افزایش قیمت نسبت به سال ۹۶ حدود چهار برابر است و این جفا در حق مطبوعات است چون ارز ما ارز دولتی است.

وی یادآور شد: ما حدود ۱۴ میلیارد دلار برای ۲۵ قلم کالا در نظر داشتیم که متوسط کالاهایی که به دست مردم می‌رسد حدود ۷۰ درصد است و کاغذ نیز جزو این اقلام است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث کاغذ به عنوان دغدغه برای کرمان قرار گرفته که پذیرفتی نیست زیرا در حال حاضر در کرمان تنها ۹ روزنامه فعال وجود دارد؛ سهمیه کاغذ را استانی تعیین کنید همچنین قبل از سال ابلاغ شود متناسب با عملکرد و تیتراژ سهمیه کاغذ ارائه شود.

وی به بحث تغییرات مستمر ریاست مطبوعات اشاره کرد و گفت: تغییرات مستمر ریاست مطبوعات به عنوان چالش جدی در کرمان مطرح است و درخواست داریم که برخی از اختیارات به خانه مطبوعات تفویظ یابد.

پورابراهیمی به بحث ساختمان مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: بحث ساختمان مرکزی مدتهاست که در حال پیگیری است و نیازمند منابع مالی می‌باشد که بخشی از آن را استان تقبل کرده و بخش دیگرش به مساعدت شما نیاز است.

وی ابراز کرد: تشکیل خانه هنرمندان بسیار کار ارزشمندی است که به نوبه خود در کشور ممتاز است اما باید به آن مجوز داده شود تا معین‌های اقتصادی در آن فعال شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست داریم که جریان جنس هنرمندان را عملیاتی کنند زیرا اقتصاد در هنر بسیار مهم است همچنین اقتصاد حلقه مفقوده تصمیمات شماست.

وی به حوزه اقتصاد وقف اشاره کرد و افزود: برای اقتصاد وقف در کشور چاره‌ای بیاندیشید زیرا مردم به شدت از حوزه حج و زیارت بابت فقدان مدیریت واحد گلایه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا