پاسخگویی مدیران به خبرنگاران در کمتر از ۵ ساعت/روابط عمومی‌های متخاطی عزل می‌شوند



ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به ابلاغ منشور ارتباط ادارات استان یزد با رسانه‌ها، گفت: مدیران دستگاه‌های استان باید در مدت زمان کمتر از پنج ساعت به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند و اگر مدیری در پاسخ به رسانه‌ها کوتاهی کند، اخطار گرفته و مدیر روابط عمومی آن اداره عزل خواهد شد.

«مهران فاطمی» عصر روز دوشنبه سوم بهمن ماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: منشور ارتباط ادارات با رسانه‌ها از سوی روابط عمومی استانداری به ادارات ارسال و در آن حداکثر زمان پاسخ به رسانه‌ها پنج ساعت اعلام شود و اگر مدیران در این زمینه کم کاری کردند پس از اخطار، مدیر روابط عمومی آن اداره عزل و مدیران با عملکرد خوب هم تشویق شوند.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره اطلاع‌رسانی در استان یزد در حال حاضر دارای نقص است، گفت: گره‌های ذهنی زیادی در ذهن مردم به دلیل هجمه‌های رسانه‌ای و نقاط ضعف در این حوزه وجود دارد.

استاندار با تاکید بر این که خطاب بیانیه گام دوم صرفاً مسئولان نیستند، گفت: رسانه‌ها هم باید وظایفی که در ارتباط با این بیانیه دارند را مورد ارزیابی قرار دهند و اقدام به تقویت فعالیت‌های خود در این حوزه کنند.

مقام ارشد اجرایی استان با بیان این که در راستای اطلاع‌رسانی دهه فجر استان یزد باید یک یا چند شعار محوری و کلیدی در نظر گرفته شود، از رسانه‌ها خواست که در فعالیت‌های خود مرتبط با بیانیه گام دوم و دهه فجر یادداشت، گزارش، تحلیل، خبر و هر آنچه که ظرفیت‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی هست را مورد استفاده قرار دهند.

وی در ادامه گفت: پیشرفت کشور و استان یزد در حوزه‌های آب، گردشگری، علم و صنعت، دانش بنیان، فناوری و محور دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان یزد همه جزو مواردی هستند که می‌تواند در ایام دهه فجر و در بحث اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی همچنین ایجاد شناسنامه خبری برای همه طرح‌های استان را خواستار شد و گفت: این شناسنامه و خط خبری باید از قبل شروع عملیات اجرایی طرح تا پس از افتتاح و تاثیر آن در جامعه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا