درک جایگاه روابط عمومی‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سید محمد ترابی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست استانی انجمن روابط عمومی ایران به میزبانی سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان بابیان اینکه تا کنون تنها از اسم روابط عمومی بهره برده‌ایم، ابراز داشت: تا زمانی که اصول خود را بر پایه نفع شخصی بنا کنیم و آن را بر نفع ملی ترجیح دهیم امکان پیشرفت در آن جامعه نخواهد بود.

وی بابیان اینکه ترس مانع توسعه روابط عمومی است، افزود: هنگامی روابط عمومی از بیان حقایق اجتناب کرده و صحبت‌های اصلی را درجایی عنوان نکند قطعاً مسائل اصلی و مهم پنهان‌شده و نمی‌تواند اهداف موردنظر را محقق کند.

استبداد اقتصادی عامل بحران امروز

استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه تا زمانی سانسور در جامعه وجود داشته باشد مانعی برای تحقق اهداف است، ابراز داشت: بحران اقتصادی موجود از استبداد اقتصادی ناشی می‌شود لذا زمانی اختلاس‌گران بزرگ محاکمه نمی‌شوند و سانسور در آن وجود دارد قطعاً به پیشرفت نخواهیم رسید.

ترابی در ادامه تصریح کرد: در پاسخ به این پرسش که چرا مردم تا تب گرانی ایجاد می‌شود فوراً برای خرید آن کالا هجوم می‌برند باید گفت  متأسفانه روابط عمومی مشخصی در این رابطه وجود ندارد که به مردم گوشزد کند در این شرایط از خرید انبوه دوری کنند.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد پیرامون نقش روابط عمومی‌ها باید تشکیل شود، افزود: باید بافرهنگ سازی بستر اجتماعی لازم را برای مردم ایجاد کنیم تا آن‌ها نیز همانند سایر کشورها از فن‌های روز برای مدیریت بهتر جامعه استفاده کنند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا