رسالت رادیو پدافند چیست؟



مدیر روابط عمومی معاونت صدا درباره شرح وظایف رادیو پدافند که به تازگی کارش را آغاز کرده است، توضیحاتی را ارائه داد.

احمدرضا صدر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ویژه برنامه های رادیو پدافند در هفته پدافند غیرعامل گفت: این رادیو از روز شنبه، هشتم آبان ماه همزمان با روز پدافند غیرعامل آغاز شده و به مدت ۱۰ روز پخش برنامه های آن ادامه دارد.

او ادامه داد: این رادیو به صورت ۲۴ ساعته چهار ویژه برنامه دارد که اولین برنامه آن هر روز ساعت ۹ الی ۱۱ صبح از محل سازمان پدافند غیرعامل روی آنتن می‌رود. همچنین ویژه برنامه دیگر حدود ساعت ۴ بعد از ظهر پخش می شود. یک برنامه دیگر شبانگاهی هم داریم که بعد از اذان مغرب آغاز می‌شود و به صورت یک جُنگ بسیار ویژه است.

صدر درباره دیگر برنامه رادیو پدافند اظهار کرد: این شبکه همچنین برنامه‌ دیگر دارد که ساعت ۱۲ شب روی آنتن می رود و فضای مفرحی را ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه با مردم هم تعامل دارد و سعی می‌کند موارد و موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل را با آنها به زبانی ساده در میان بگذارد. درواقع ما رأس هر خبر اطلاع رسانی و اخبار مجموعه سازمان پدافند غیرعامل را داریم که همکارانم سعی می کنند در قالب چند دقیقه آخرین اطلاعیه ها و اخبار این سازمان را بیان کنند و به اطلاع مردم برسانند.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا سپس یادآور شد: ما خبرهای ۸ و ۱۴ را در رادیو پدافند به‌ صورت رِله پخش می کنیم که این خبرها مستقیماً از استودیوی خبر سراسری به سمع مردم می‌رسد. همچنین یک مسابقه پیامکی داریم که هر روز با توجه به موضوع پدافند غیرعامل سوالی مطرح می شود و جوایز ارزنده ای نیز به برگزیدگان این مسابقه ارسال می‌شود. سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۵۵ هم در اختیار مخاطبان است تا مطالبشان را با رادیو پدافند در میان بگذارند و حتی سوالاتشان را از کارشناسان و مهمانانی که از سازمان پدافند در برنامه حضور پیدا می‌کنند، بپرسند.

احمدرضا صدر در توضیحاتی تکمیلی در معرفی بیشتر رادیو پدافند خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره شد معاونت صدا شبکه ای دارد که به عنوان رادیوی مناسبتی و فصلی از آن در مناسبت های مختلف استفاده می‌شود. این رادیو در مقاطع مختلف برنامه‌هایی دارد؛ به عنوان مثال در ایام بهار ما رادیو بهاران را داشتیم. در ایام محرم، رادیو محرم با مخاطبان همراه بود، در ایام بعد از محرم رادیو اربعین را داشتیم و سپس رادیویی با عنوان رادیو وحدت شکل گرفت و طی هفته وحدت یعنی از اول ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول ادامه داشت. با پایان فعالیت رادیو وحدت با توجه به هفته پدافند غیرعامل، رادیو پدافند راه‌اندازی شد که البته عنوان این رادیو، «ایران پایدار» است که به موضوع پدافند غیرعامل می‌پردازد.

او تاکید کرد: همانطور که می‌دانید پدافندهای غیرعامل موضوعی است که طی سال‌های اخیر خیلی به آنها پرداخته شده و یکی از راه‌های پیشگیری از مخاطراتی است که برای کشور شکل می گیرد. درواقع بنای رادیو پدافند، اساساً آموزش و معرفی راه های مقابله با عوامل مختلفی است که می‌تواند برای مردم ایجاد آسیب کند و اصطلاحاً همان پدافند غیرعامل را روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ دهم مگاهرتز به مردم معرفی کند و بیشتر به صورت آموزشی، اطلاع رسانی و خبری برنامه های هفته پدافند غیرعامل را پیگیری می کند.

صدر در پایان گفت: آخرین اطلاعیه رادیو پدافند، اخبار مجموعه سازمان پدافند غیرعامل و مانورها و … برنامه‌هایی است که در حال حاضر بخش‌های آموزشی را توضیح می‌دهند، اینکه اساسا پدافند غیرعامل چه چیزی است و اصلا چطور می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار باشد و اینکه مردم چطور می‌توانند به واسطه پدافند غیرعامل، مقابل یکی از مخاطرات زندگی و مخاطراتی که ممکن است به کشور لطمه بزند را بگیرند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا