مدیران روابطعمومی پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمان
ایسنا/یزد یک فعال حوزه روابطعمومی با نگاهی اجمالی به ضرورت و اهمیت خبر در روابطعمومیها، معتقد است مدیران روابطعمومی پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمان خود هستند.
«مصطفی پورروستایی اردکانی» در گفتوگو با ایسنا ضمن بیان این نکته که مردم در هرجایی از دنیا که باشند، تشنه صداقت و یک رنگیاند، اظهار میکند: بیشک سازمانها را به میزان صداقتشان ارزشگذاری میکنند ولی مدیران روابطعمومی نه تنها توجیهگر سیاست غلط مدیران و عملکرد سازمان خود نیستند بلکه آنها همان پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمانی خود هستند.
وی میگوید: در همین راستا همواره روابطعمومیها باید در انتشار اخبار به صداقت و شفافیت توجه داشته باشند چرا که بیان دروغ، دیر یا زود باعث ضربه خوردن آن سازمان خواهد شد.
پور روستایی خاطرنشان میکند: یکی از راحتترین و کنترلشدهترین راههای انعکاس پیامهای سازمانی، از سوی روابطعمومی به رسانههاست، البته چنانچه تازگی و ارزش خبری نداشته باشد با استقبال مواجه نمیشود.
وی در ادامه با تاکید بر این که تشخیص ماهیت خبر و تنظیم آن از علمیترین امور روابطعمومی است، به تعریف «خبر» اشاره و عنوان میکند: خبر، گزارشی عینی از واقعیتهاست ولی هر واقعیتی را نمیتوان خبر نامید؛ خبر باید دارای یک یا چند ارزش خبری باشد و هراندازه که عناصر خبری کاملتر باشند، خبر از نظر اطلاعاتی که باید به مخاطب بدهد جذابتر خواهد بود؛ در صورت استفاده نادرست از عناصر خبری، خبر دچار ابهام شده، جذابیت کافی نخواهد داشت و در بعضیاوقات از واقعیت نیز به دور خواهد ماند.
این فعال اجتماعی یکی دیگر از رسالتهای روابطعمومی در سازمان را جستجوی اطلاعات و اخبار و انتقال آن به مخاطبان میخواند و میگوید: مهمترین مرحله در فرآیند تهیه خبر، شناخت خبر است که بدون شک وظیفه کارشناس روابطعمومی است و به مهارت فردی و ذاتی خبرنگار مربوط است.
پورروستایی در این خصوص تاکید میکند: تنها انتشار تیتر برگزاری این نشست و آن نشست بدون اطلاعات کافی و چند تصویر پیدرپی از ژستهای مختلف مدیر سازمان در آن نشست، نه ارزش خبری دارد و نه برای مخاطبان اهمیتی دارد لذا اطلاعات خبر بایستی هم تازگی داشته باشد و هم در زندگی روزمره مخاطبان مهم و اثرگذار باشد.
این فعال حوزه روابطعمومی و رسانه در پایان نیز خبرنگاری در روابط عمومی را مهم میداند و میگوید: خبرنگار روابطعمومی موظف است ضمن اطلاع و آگاهی کامل از علم روزنامهنگاری و تهیه و نگارش خبر، از سیاست خبری و تشکیلات اداری سازمان متبوعش اطلاعات کافی و لازم داشته باشد تا بتواند وظیفه اطلاعرسانی صحیح را به بهترین شکل به انجام رساند که در البته در پایان توسط مدیر گروه خبری یا مدیر روابطعمومی گزینش و در صورت نیاز با ایجاد دخل و تصرف و انجام تغییرات، فرصت انتشار پیدا میکنند.
انتهای پیام
منبع:خبرگزاری ایسنا