ایمان شمسایی: پرهیز از نگاه های سلیقه ای در توزیع آگهی ها


اخبار صنعت: پیرو توصیه های پنجگانه سخنگو و رییس محترم شورای اطلاع رسانی به اعضای هیات دولت در خصوص حمایت موثر از رسانه های معتبر،  و مطرح شدن دوباره موضوع آگهی های دولتی ، اخبار صنعت جهت شفاف سازی موضوع با ایمان شمسایی مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد که در طی دوره مسئولیت خود همواره در شفافسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی مطبوعات فعالانه حضوری مستمر و قابل توجه داشته به گفت و گو نشسته است.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار اخبار صنعت گفت: آگهی های مطبوعاتی دو دسته اند. آگهی های دولتی موسوم به م.الف که طبق قانون توسط وزارت ارشاد بین رسانه ها توزیع می شود و آگهی های تجاری که هم بعضا دستگاههای اجرایی مخصوصا در بخش صنعت برای جذب مشتری به رسانه ها می دهند هم بخش خصوصی.

ایمان شمسایی افزود: بخش اول و موسوم به م.الف طبق قانون توزیع می شود که  ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال و را شامل می شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با بیان نص بخشنامه آگهی دولتی گفت،: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری ها و شرکت های تابعه آنها مادام که بیش از 50درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و …) نهادهای انقلابی، شرکت های دولتی (شرکت هایی که بیش از 50درصد سرمایه آنها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،‌ بانک مرکزی، بانک ها و بیمه‌های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند. این وزارت خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه ها و رتبه نشریات، آگهی های مذکور را توزیع می کند.

شمسایی خاطرنشان کرد: ابلاغ رییس محترم شورای اطلاع رسانی و دبیر هیات دولت، ضمن تاکید مجدد برای رعایت قانون در توزیع آگهی های دولتی ( موارد مورد اشاره)، ناظر بر آگهی های تجاری است.

وی ادامه داد: دکتر بهادری جهرمی در این ابلاغیه تاکید کردند دستگاهها برای آگهی تجاری نیز سعی بر رعایت مساوات و پرهیز از نگاه های بعضا سلیقه ای و تحت تاثیر لابی های گوناگون کنند.

وی گفت: بی شک یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین مولفه ها در فروش کالاها، دیده شدن بیشتر و مشتری مداری است. رسانه های تخصصی و رسانه هایی که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارند شانس دیده شدن آگهی ها را برای آگهی دهنده افزایش می دهند از این نظر آگهی دهندگان حق دارند آگهی خود را به رسانه ای بدهند که مخاطبان عمومی یا تخصصی خاص خود را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا