روزی با هما روستا، سیامک اطلسی و شهاب حسینی



صدور پروانه ساخت پنج فیلم‌نامه، اعلام فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان، مرور خاطراتی از هما روستا و سیامک اطلسی، اظهارات شهاب حسینی درباره مرگ، پخش «سرزمین مادری» از تلوبیون، حذف امضاهای طلایی از میراث فرهنگی، انتقال الواح هخامنشی به ایران تا آخر امسال و کشف مهم در غرب ایران گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری چهارم مهرماه بود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، روز س‌شنبه چهارم مهر اعلام شد فیلمبرداری فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی، تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی که از ۱۷ مردادماه در شهر تهران کلید خورده بود، به تازگی به پایان رسیده است.

کدام فیلم‌سازان پروانه ساخت گرفتند؟

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ساخت پنج فیلم‌نامه موافقت کرد.

فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان معرفی شدند

در ادامه، اسامی فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد و دبیر این جشنواره درباره دلایل برگزار نشدن آن در سال گذشته، توضیحاتی ارائه کرد.

اختصاص تسهیلات بانکی برای پروژه‌های سینمایی

رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در هفتاد و هشتمین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان از اختصاص تسهیلات بانکی برای پروژه‌های سینمایی خبر داد.

روایت‌های متناقضی از محسن مخملباف تا تنفر بهروز افخمی

یک روایت شنیدنی از هما روستا و شغلش

چهارم مهر ماه سالروز تولد و درگذشت هما روستاست. او جزء معدود کسانی است که در روز تولدش، تولد در جهانی دیگر را تجربه کرد. هما روستا در گفت‌وگوی مفصلی هم از اولین چالش‌های زندگی مشترک خود با حمید سمندریان گفته و هم از دوران سختی که اجازه کار نداشته‌اند و رستورانی دایر کرده‌اند. در سالروز تولد و درگذشت او، بخش‌هایی از این گفت‌وگو را مرور کردیم. 

آخرین سکانس عمرش را با حال بَد بازی کرد و درگذشت!

همچنین به مناسبت دومین سالروز درگذشت سیامک اطلسی ـ بازیگر و دوبلور مطرح کشورمان ـ آخرین حضور این هنرمند فقید در تلویزیون را که با رفتن مقابل دوربین سریال «موج اول» شکل گرفت و مرتبط با کرونا بود مرور کردیم.

شهاب حسینی: همیشه به مرگ فکر می‌کنم

در خبری هم اعلام شد که  نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی (دوشنبه سوم مهرماه) با حضور شهاب حسینی خالق اثر و منوچهر اکبرلو منتقد و پژوهشگر سینما و تئاتر در پردیس چارسو برگزار شد. شهاب حسینی در این نشست گفته است: همیشه به مرگ فکر می‌کنم. به خاطر عارضه قلبی که در سال ۱۳۹۳ داشتم هم در آن مقطع بیشتر به این موضوع فکر می‌کردم.

موفقیت دو فیلم ایرانی در هندوستان

همچنین فیلم سینمایی «برای آوا» به کارگردانی محسن سراجی و فیلم سینمایی «نرگسی» به کارگردانی پیام اسکندری موفق به کسب عنوان بهترین فیلم‌های بخش بین الملل جشنواره شیملای کشور هند شدند.

لهستان فیلم منتقد دولت را از اسکار محروم کرد

اسکورسیزی: سینما به پایان راه رسیده است

«باز لورمن» رئیس داوران جشنواره عربستان شد

هیات داوران ادبیات نمایشی معرفی شدند

در احکام جداگانه‌ توسط محمد رحمانیان، دبیر دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، هیئت داوری بخش ترجمه‌ این رویداد ملی فرهنگی، انتخاب و معرفی شدند.

مازیار لرستانی : ۱۷ سال خواب صحنه را دیدم

مرکز تئاتر ملی افتتاح می‌شود؟

پخش «سرزمین مادری»  از تلوبیون

افزون بر این‌ها سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی سرانجام بعد از سال‌ها وقفه در پخش، از اواخر هفته در تلوبیون منتشر می‌شود.

کمال تبریزی ـ کارگردان سریال تاریخی «سرزمین مادری» ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اعلام زمان پخش این مجموعه که مدتی است تلویزیون در حال رایزنی برای پخش آن است، گفت: در جلسه‌ای که در سیمافیلم برگزار شد، اعلام کردند که در حال رایزنی برای پخش هستند و در مهرماه سریال پخش خواهد شد.

دیدار وزیر ارشاد با همتایانش در قطر

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به قطر سفر کرده است، با وزیر فرهنگ، گردشگری و میراث عراق دیدار و گفت‌وگو و همچنین در دیدار با دبیرکل شورای فرهنگ کویت بر تقویت و توسعه روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

نمایش عکس‌های «عکاسِ چریک» که سرنوشتش نامعلوم ماند!

در ادامه اعلام شد که نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» که شامل گزیده‌ای از عکس‌های جاویدالاثر کاظم اخوان درباره جنگ تحمیلی است، روز چهارشنبه (۵ مهر ماه) در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح می‌شود.

در گالری‌های تهران چه خبر است؟

همچنین چهار نمایشگاه «نوستالژی»، «اکنونِ من»، «با طبیعت آغاز شده‌ام…» و «کلکسیونر مدرن» قرار است این روزها در چهار گالری شهر به نمایش دربیاید. 

پاییز خوش‌رنگ و لعاب را در این نقاشی‌ها تماشا کنید

قدم‌های «بیمه» هنرمندان صنایع دستی درجاست؟

آواز وحید تاج در قونیه

و این‌که وحید تاج به مناسبت سالروز تولد مولانا ششم مهرماه در قونیه برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

باید از بلیت کنسرت ۱۰ میلیونی تعجب کنیم!؟

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده‌ایم

علی دارابی، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست «ثبت جهانی کاورانسراهای ایرانی و دستاوردهای آن» که سه‌شنبه چهارم مهرماه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت ثبت ۵۴ کاروانسرای ایرانی در یونسکو، برگزار شد، گفت: امضاهای طلایی و انحصار را در میراث فرهنگی و ثبت آثار حذف کرده‌ایم.

همه حرف‌ها درباره ۲۴ سال عقب ماندن

الواح هخامنشی امسال برمی‌گردد

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به دو اتفاق مهمی که برای میراث فرهنگی ایران رخ داده است؛ ثبت ۵۴ کاروانسرا در قالب یک پرونده در یونسکو و بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به ایران، اظهار کرد:‌  طبق توافق آمریکایی‌ها زمینه بازگشت باقی‌مانده الواح هخامنشی مشخص شده است. باقی‌مانده الواح هخامنشی آرام آرام امسال به ایران برگردانده می‌شود.

ساعت کار جدید موزه‌ها اعلام شد

ساعت کار موزه‌ها، اماکن و مجموعه‌های تاریخی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شش‌ماهه دوم سال اعلام شد. بر این اساس، ساعت فعالیت این اماکن در نیمه دوم سال از ۹ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ١٨ خواهد بود.

بازدید رایگان از برج آزادی در ۵ مهر

بازدید از برج آزادی در پنجم مهرماه، به مناسبت روز جهانی گردشگری برای عموم مردم رایگان است.

کشف مهم در غرب ایران 

همچنین باستان­‌شناسان در کاوش­ اضطراری اخیرِ تپه تیلینۀ کرمانشاه به آثار بااهمیتی از دورۀ آغاز عیلامی دست یافتند که در نوع خود در غرب ایران بی‌مانند است.

و باستان‌شناسان مکزیکی در محوطه‌ای که کارگران مشغول به پایان رساندن یک پروژه خط راه‌آهن بودند، ‌ یک گور مایایی را کشف کردند.

اخباری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بخش فرهنگ و هنر ایسنا مخابره شد:

خاطرات هوشنگ توکلی از روزهای جنگ و ماجرای ثروتمندترین آرشیوها

در ماجرای جنگ خیلی کار داریم

«بچه‌های جنگ اهل شعار نبودند»

پرنده‌ای که به کابوس دشمنان تبدیل شد

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا