عملیات وعده صادق جایگاه و طراز ایران را در دنیا ارتقا داد


ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یکی از دلایل نفوذ قدرت معنوی جمهوری اسلامی در جهان را عملیات وعده صادق دانست و گفت: با اجرای این عملیات جایگاه و طراز جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارتقا پیدا کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عمومهدی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان که با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات، برگزار شد، با تاکید بر اینکه خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است، گفت: انقلاب در حال حرکت به سوی قله تمدن نوین اسلامی است.

وی مردم سالاری دینی را از راه‌های تحقق انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ایده انقلاب و گفتمان امامین انقلاب برای حاکمیت دینی، احقاق موضوع مردم‌سالاری است. خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است تمدنی که در آن علم همراه با اخلاق و قدرت سیاسی همراه با عدالت باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه بسیج مظهر تحقق مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: بسیج از مردم، با مردم و برای مردم بوده و به عنوان یک مجموعه بزرگ مردم نهاد و ولایتمدار برای رفع مشکلات کشور همیشه آماده است.

سردار عمومهدی با اشاره به دو بُعد مردم سالاری دینی در کشور گفت: مردم سالاری دینی یک بعد شعاری دارد که بعضا لقلقه زبان حکمرانان و کاندیداها در ادوار مختلف انتخابات برای جلب آحاد مردم است ولی وقتی به مسئولیت می‌رسند، فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه مد نظر امامین انقلاب در تحقق مردم سالاری دینی است، تحقق آن به معنای واقعی کلمه در جامعه است و اینکه ساز و کار اداره جامعه به مردم سپرده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه بستر لازم برای این مهم بایستی فراهم شود، گفت: به قله نزدیک شده‌ایم اگرچه تا رسیدن به قله مسیر طولانی در پیش داریم ولی نباید از رسیدن به تمدن نوین مأیوس شد، همچنین دستاوردهای انقلاب نباید ما را از مسیر طولانی پیش رو غافل کند.

سردار عمومهدی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: در حوزه رسانه‌ها نیز دچار دوگانگی غرب و شرق هستیم. همه ما به عنوان مسلمان زندگی مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی و تمدن چندین هزارساله داریم ولی برای اداره جامعه از نظریات غربی استفاده می‌کنیم در حالی که باید بدانیم مسائل جامعه ایران با توسل صرف به نظریه‌های غربی، حل نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه خبر باید نجابت رسانه‌ای داشت، افزود: غرب تابع نظام سلطه است. وقتی که محتوا و نظریه مناسب در این عرصه نداشته باشیم از نظریات غربی در این عرصه بهره می‌گیریم و نتیجه این می‌شود که بین مردم و حاکمیت، مردم و رسانه و مردم و نیازهایشان فاصله ایجاد می‌شود لذا می‌طلبد که در این عرصه تولید محتوا و اندیشه داشته باشیم تا با حرکت مبتنی بر اخلاق، رضایت مردمی را نیز داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات پیش‌ رو از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: طی یک سال گذشته حوادث مهمی را پشت سر گذاشتیم، رویدادهایی که جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و ملت ایران را خار چشم نظام سلطه کرده است.

سردار عمومهدی ادامه داد: ظهور انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، مدل جدیدی از حاکمیت را به دنیا ارائه کرد که مدل ارباب‌رعیتی نظام سلطه را زیر سؤال برد لذا آنان مرتبا علیه جمهوری اسلامی ایران دست به توطئه و ترفند زدند.

وی افزود: حال در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری چشمان دیگر ملت‌ها به ایران دوخته شده است تا ببینند همانگونه که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارتقا پیدا کرده مردم نیز پای نظام هستند یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، به نقل از سپاه روح‌الله، سردار عمومهدی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات بر رفع تحریم‌ها و ایجاد امنیت اثرگذار است، تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات نمایش وحدت ملی و زمینه ساز ایجاد امنیت، افزایش قدرت بازدارندگی و شکوفایی علم و اقتصاد و فرهنگ کشور خواهد بود لذا می‌بایست هر یک به سهم خود در دعوت مردم به حضور در انتخابات نقش‌آفرین باشیم.

در این جلسه پوستر پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر نیز رونمایی شد.

عملیات وعده صادق جایگاه و طراز ایران را در دنیا ارتقا داد

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا