آرزوهای هنگامه مفید برای کودکان



هنگامه مفید، بازیگر و شاعری که کودکی همه ما با کارهای هنری او آمیخته شده، آرزو دارد روزگار با همه کودکان جهان مهربان باشد.

برای تبریک هفته کودک از طرف ایسنا با هنگامه مفید، بازیگر، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرایی که اغلب کارهای خود را برای کودکان به انجام رسانده، تماس کوتاهی گرفتیم.

اتفاقات چند وقت گذشته و درگذشت فردوس کاویانی و آتیلا پسیانی که به فاصله اندکی رخ داد، سبب شده حال او هم مانند بسیاری از همکاران هنرمندش خوش نباشد اما همین که از هفته کودک می‌گوییم، از همان پشت تلفن هم می‌توانیم لبخندش را ببینیم که می‌گوید: راست می‌گویید هفته کودک! و با لحنی حسرت‌بار ادامه می‌دهد: ای کاش روزگار برای کودکان همه جهان خوب باشد!

او ادامه می‌دهد: چه فرقی می‌کند، هر کودکی، بچه ماست، در هر جای جهان که زندگی کند.

از کودکان منطقه خودمان حرف می‌زنیم که درگیر جنگ شده‌اند و او با لحنی غمناک می‌گوید: آدمی دلش به درد می‌آید وقتی می‌بیند این کودکان بی‌گناه در آتش جنگ می‌سوزند. کاش آرامش در کل جهان حاکم شود و کودکان در شرایطی خیلی بهتر از این رشد کنند و خاطرات کودکی‌شان شیرین‌تر از اینها باشد.

هنگامه مفید تاکنون نمایشنامه‌های زیادی برای کودکان نوشته است. یکی از آخرین نمایشنامه‌هایی که از او اجرا شده، «دختران باغ‌های قالی» است که افسانه زمانی آن را به صحنه برد.

بسیاری از ترانه‌های کودکانه ماندگار همچون «خوشحال و شاد وخندانم»، «یه روزی یه آقا خرگوشه» و … با صدای او به گوش کودکان رسیده است.    

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا