سند فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی تدوین شود



ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم شود.  

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، علیرضا قاسمی‌فرزاد، جمعه ۱۲ آذرماه در آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از صنعت چاپ و تلاشگران این عرصه حمایت می‌شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختارها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی متعددی به عنوان متولی فرهنگ عمومی کشور ایجاد شدند که تاکنون نیز تداوم دارند.

وی مطرح کرد: از وزیر فرهنگ تقاضا می‌شود با توجه به موقعیتی که تحت عنوان ایجاد تفکر انقلابی در همه عرصه و ساختارها به پیروی از مقام معظم رهبری فراهم شده، سازوکاری در نظر بگیرد تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم شود.  

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین گردد که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد، همچنین با تدوین سند فرهنگی می‌توان از موازی‌کاری‌ها و اقدامات ناهماهنگ جلوگیری کرد.

استاندار همدان بیان کرد: مسئولان استان باید اقدامات و فعالیت‌هایی در شأن و بزرگیِ مقام استان همدان است را انجام دهند، علاوه بر این تمام عرصه‌ها ازجمله عرصه فرهنگی و در ساختار فرهنگی صنعت چاپ و چاپخانه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد، گفت: تا پیش از صنعت چاپ، سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که با پس از صنعت چاپ قابل مقایسه نیست.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم این صنعت در استان دچار تعرض قرار گیرد و یا به دلیل مشکلات دستخوش تحول شود، افزود: بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و با توجه مشکلات عرصه صنعت چاپ، از این صنعت و تلاش‌گران عرصه چاپ در استان حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر، این عرصه را پویا و زنده نگاه دارند، ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در زمینه صنعت چاپ نقش ایفا کنند، با هماهنگی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت، در زمین‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌ها در استان در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

 انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا