رسیدگی به دو پرونده در دادگاه مطبوعات



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی درباره جلسه دادگاه مطبوعات امروز، گفت: اتهام مدیر مسئول رویداد ۲۴ “نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع” موضوع شکایت مرکز رسانه قوه قضائیه در مطلبی با عنوان “پرونده‌های رسوایی جنسی چهره‌های مشهور سیاسی در ایران” در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ بود.

وی افزود: در گزارش رویداد ۲۴، در خصوص برخی از چهره‌های شناخته شده از جمله اتهامات پرویز ثابتی علیه شجونی و فلسفی، اتهام علیه روحانی اخلاق در خانواده و درخواست ازدواج با عطاالله مهاجرانی و «نماز دسته جمعی سردار زارعی و آسانسور کامران دانشجو و استعفای علی جنتی» و «سعید طوسی و آزار کلامی محمد علی ابطحی و محمد علی نجفی و پرونده قتل میترا استاد و دفتر بیمه سلمان خدادادی و رسوایی در شهر بابل» مطالبی مطرح و تصریح شده است که ” تجربه ثابت نشان داده در مواردی که پای مدیران در میان باشد پرونده مختومه خواهد شد؛ مروری بر تاریخچه رسوایی‌های اخلاقی در تاریخ معاصر ایران هم همین موضوع را نشان می‌دهد که به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و تأثیر آن بر افکار عمومی نتیجه رسیدگی به چنین موضوعاتی هرگز معلوم نمی‌شود.

نصراللهی ادامه داد: مرکز رسانه قوه قضائیه در شکایت خود با اشاره به این گزارش، نوشته است که متأسفانه در این گزارش شایعات و اتهام‌زنی‌های پراکنده سال‌های گذشته علیه برخی مسئولین و چهره‌های شاخص فرهنگی، مذهبی و سیاسی که هیچ‌گاه مورد اثبات قرار نگرفته و به آبروی افراد و خانواده‌های آنان مربوط می‌باشد مورد تجمیع قرار گرفته و به عنوان گزاره‌هایی قطعی یا نیمه‌قطعی به مخاطب ارائه شده که نقش مهمی در تخریب ذهنی جامعه و ایجاد جو بدبینی دارد.

وی افزود: مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ بعد از تفهیم اتهام در دفاعیات خود گفت همه مطالبی که منتشر شد پیش از این بارها در رسانه‌های دیگر منتشر شده است و رویداد ۲۴ فقط آن را به مناسبت طرح اتهام‌های مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بازخوانی کرده است و هیچ اتهامی را به کسی نزده است. قاضی در پاسخ گفت که بسیاری از پرونده‌هایی که به آن اشاره کردید تعیین تکلیف شده است. برخی از اعضای هیأت منصفه نیز با اشاره به اسامی افراد متعددی که در گزارش اسم‌شان آمده است، گفتند برخی از این افراد شاکی خصوصی نداشتند و برای تعدادی نیز که شاکی داشتند حکم قطعی صادر شده است که در گزارش به آن‌ها اشاره نشده است.

نصراللهی ادامه داد: اعضای هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، بعد از شنیدن دفاعیات متهم، محمد حیدری مدیر مسئول رویداد ۲۴ را با اکثریت قریب به اتفاق مجرم دانست و او را به اتفاق آرا، مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های محمد حیدری مدیر مسئول رویداد ۲۴ که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: پرونده دیگری که امروز مورد بررسی گرفت مربوط به مدیر مسئول و سردبیر کانال میدان آزادی به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای موضوع شکایت سید محسن کشاورزی و شرکت تأمین نیاز تولید کنندگان صنف انبارهای کالاهای تجاری و آهن فروشان بود که هیأت منصفه با اکثریت آرا متهم را مجرم نشناخت. رأی دادگاه رسیدگی به این پرونده نیز که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نه دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان