رسانههای مکتوب برای اطلاعرسانی باید ظرفیت خود را در شبکههای اجتماعی به کار گیرند
[ad_1]
ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانههای مکتوب خراسان رضوی برای تقویت جریان اطلاعرسانی و کارکرد آموزشی و مقابله با کرونا باید همانند هفتههای اخیر تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکههای اجتماعی به کار گیرند.
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افشین تحفهگر افزود: عدم انتشار نسخه کاغذی رسانهها در اجرای سراسری طرح فاصلهگذاری اجتماعی به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معنای توقف اطلاعرسانی نبوده و نیست.
وی اظهار کرد: در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و تداوم طرح فاصلهگذاری اجتماعی، توقف موقت انتشار نسخه کاغذی رسانهها فرصتی برای تقویت فعالیت اطلاعرسانی در محیط برخط و شبکههای اجتماعی است.
معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعطیلی اجباری صنوف در ۲ ماه اخیر بخشی از مطبوعات و جراید استان را که درآمدزایی آن از محل پذیرش آگهی برای مشاغل مختلف بوده، متضرر کرد.
تحفهگر افزود: براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طبق ماده یک قانون کار، خبرنگارانی که زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و صندوق اعتباری هنر هستند، در صورتی که به خاطر کرونا بیکار شده باشند، میتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند اما هنوز فرآیند مشمولیت این بیمه و اجرای آن از سوی وزارتخانه به استان ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: شرکتها و کانونهای آگهی و تبلیغات استان نیز جزو آسیبدیدگان و متضرران کرونا هستند زیرا منبع اصلی درآمد تبلیغات از حوزه محصولات تجاری است و باید برای حمایت از این بخش بستههای حمایتی ویژهای در نظر گرفته شود.
معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در اسفندماه پارسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لزوم در نظر گرفتن بسته حمایتی برای کانونهای تبلیغاتی و آگهی و مشاغل فرهنگی استان را به وزارتخانه ابلاغ کرد که امید است فعالیت این کانونها و شرکتها از سر گرفته شود.
انتهای پیام
[ad_2]
منبع:خبرگزاری ایسنا