رسانه‌های دشمن تلاش کرده‌اند دستاوردها را وارونه جلوه دهند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، یوسف نوری در نشست هم‌اندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که در ساختمان شهید رجایی و با حضور روابط عمومی‌های حوزه‌های ستادی و حضور مجازی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دو دوره در تاریخ تبلیغات وجود دارد، یکی قبل از رنسانس شکل گرفت و یکی دیگر از زمان شکل‌گیری شرکت‌ها و به وجود آمدن روابط عمومی‌ها شکل گرفت.

وی منفعت‌های انسانی را عامل اصلی ارتباطات نام برد و افزود: اغلب نظام‌های سیاسی حاکم بر نقاط مختلف جهان اصل منفعت را سرلوحه خود قراردادند و بنگاه‌های خبری نیز همواره در خدمت نظام‌های سرمایه‌داری است.

نوری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: در اسلام، اصل؛ رضایت خداوند است و در فرآیند تبلیغات نیز باید مصلحت مردم موردتوجه باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها، دروازه هر سازمانی هستند و مردم نیز مشتریان آن هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی روابط عمومی، مردم مداری است، بنابراین گسترش شفاف‌سازی و آرامش بین مردم و هموار ساختن مسیر پیشرفت جامعه از عملکردهای روابط عمومی‌هاست.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید انگاره‌ها را تغییر دهند مثلاً در فرآیند رتبه‌بندی باید فواید اجرای طرح ازجمله ارتقای نظام تعلیم و تربیت ارتقایشان معلمان و سایر مزایای آن مطرح و اطلاع‌رسانی شود.

نوری با تشریح خدمات یک‌ساله دولت سیزدهم گفت: بودجه ما از ۹ و ۶ دهم درصد به بیش از ۱۳ درصد رسیده است خدمات بیمه‌ای کارمندان نیز ارتقا یافته و کارهای خوبی نیز در دستور کار دولت است.

وی ادامه داد: این دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد هرچند اجرایی کردن طرح زمان‌بر است اما انشا الله در همین راستا به‌زودی مبالغی به‌صورت علی‌الحساب به‌حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کار بسیار بزرگی است لذا با توجه معیارهایی که قانون تعیین کرده است اجرای آن زمان‌بر است.

وی از تلاش‌های سخنگوی دولت در فرآیند تصویب رتبه‌بندی تقدیر و عنوان کرد: هم دانشگاه‌های ما و هم روابط عمومی‌های ما مأموریت محور شده‌اند لذا سایر بخش‌ها نیز باید چنین باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش در راستای ارتقای فرهنگ جامعه طرح‌های خوبی را در یک سال اخیر اجرایی کرده است که آخرین آن برگزاری سوگواره احلی من العسل بود و در سطح بسیار وسیعی از کشور و با حضور انبوه دانش آموزان اجرا شد.

وی ادامه داد: ضروری است از ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش استفاده کنیم و در همه برنامه باید پیوست فرهنگی و بخشی از آن پیوست رسانه‌ای داشته باشیم.

عضو کابینه دولت رئیسی تصریح کرد: در دنیا برنامه‌های روابط عمومی‌ها از سایر بخش‌های نهادها و دستگاه‌ها، پررنگ‌تر و سنگین‌تر است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع گفت: در برابر رسانه‌های ما، همواره رسانه‌های دشمن تلاش کرده‌اند تا حقایق و دستاوردها را وارونه جلوه دهند بنابراین ضروری است رسانه‌های داخلی قوی عمل کنند.

نوری افزود: در خصوص نتایج کنکور امسال تبلیغات رسانه‌های ما ضعیف بود لذا رسانه‌های مخالف موفقیت‌های مدارس دولتی را به‌عنوان موفقیت مدارس غیردولتی به جامعه معرفی کردند؛ بنابراین این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد.

شایان‌ذکر است؛ در این نشست مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به تشریح برنامه‌ها و عملکرد ۸ ماهه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت.

همچنین؛ تعدادی از مسئولان روابط عمومی به نمایندگی از جامعه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های سراسر کشور به ارائه گزارش عملکرد پرداختند و پیشنهادهایی را نیز ارائه کردند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان