معرفی برندگان «پولیتزر» ۲۰۲۰ در بخش روزنامه‌نگاری 



اسامی برندگان شاخه‌های مختلف روزنامه‌نگاری جایزه پولیتزر در سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به نقل از فوربس، روزنامه «انکوریج دیلی نیوز» و موسسه «پروپابلیکا» برای جایزه پولیتزر خدمات عمومی و خبرگزاری «رویترز» برای به ثبت رساندن اعتراضات سال گذشته «هنگ کنگ» در بخش عکاسی خبری فوری ‌به عنوان برنده معرفی شدند.

جایزه گزارش اخبار فوری نیز به «کوریر ژورنال» رسید. در بخش بهترین گزارش تحقیقی نیز جایزه پولیتزر به «برایان روزنتل» از نشریه «نیویورک‌تایمز» رسید.

جایزه بهترین گزارش مشروح به «واشنگتن پست»، بهترین گزارش محلی به «بالتیمور سان»،‌ بهترین گزارش ملی به «پرو پابلیکا» و «سیاتل تایمز»، بهترین گزارش بین‌المللی به نشریه «نیویورک‌تایمز»، «‌بهترین تفسیر» به «نشریه نیویورک‌تایمز» و «بهترین نقد» به «لس آنجلس تایمز» رسید.

در بخش «Feature Photography» نیز خبرگزاری «آسوشیتدپرس» برای به تصویر کشیدن سرکوب تظاهرات «کشمیر» در آگوست سال گذشته به عنوان برنده انتخاب شد.

در بخش جایزه گزارش صوتی که امسال برای نخستین‌بار به جمع جوایز «پولیتزر» اضافه شده است، «مولی اوتوله» از «لس آنجلس تایمز» و «امیلی گرین» از «وایس نیوز» به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

در ابتدا قرار بود برندگان جایزه «پولیتزر» در تاریخ بیستم آوریل معرفی شوند، اما این رویداد به دلیل شیوع ویروس «کرونا» به چهارم «می» موکول شد.

«پولیتزر»، مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز دنیا به حساب می‌آید. این جایزه از سال ۱۹۱۷ به‌صورت سالانه با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطاء می‌شود. جایزه «پولیتزر» به ‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی قرن نوزدهمی نام‌گذاری شده‌ است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا