رادیو در روز انتخابات چه ویژه برنامه‌هایی دارد؟



رادیو در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ویژه برنامه‌های زنده‌ای که برای روز انتخابات تدارک دیده است را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، جزئیات برنامه های رادیویی که قرار است در روز انتخابات از شبکه های مختلف رادیو پخش شوند به شرح زیر است:

رادیو ایران

«روز انتخاب» نام ویژه برنامه انتخاباتی رادیو ایران است که جمعه، هشتم تیر ماه از نخستین لحظات رای انعکاس دهنده رویداد انتخابات خواهد بود. ارتباط با گزارشگران مراکز مختلف، رصد خبرگزاری های خارجی، ارتباط با گزارشگران خارج از کشور برای شرکت ایرانی های مقیم کشور، میزبانی از تحلیلگران سیاسی و …از بخش های مهم برنامه «روز انتخاب» است که پخش می شود.

رادیو جوان

برنامه زنده «رئیس جمهور محبوب من» کاری از گروه فرهنگ، جامعه و سلامت است که هفتم و هشتم تیر ماه با چند گروه برنامه ساز از ساعت ۷ صبح تا پایان پخش می شود. در این برنامه رادیویی با کارشناسان مختلف سیاسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پژوهشگران حقوقی شورای نگهبان و افراد صاحب نظر با موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت وگو خواهد شد.

رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «حماسه جمهور» جمعه از ساعت ۷ با محوریت انعکاس فضای انتخاباتی کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اطلاع رسانی از اطلاعیه های وزارت کشور از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. ارتباط با گزارشگران مراکز استانی و رصد خبرگزاری‌های خارجی، بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در مطبوعات خارجی و … از بخش‌های مهم برنامه «حماسه جمهور» است.

رادیو تهران

 شبکه رادیویی تهران با استقرار واحد سیار در مسجد لرزاده با ویژه برنامه «شهرآرا» اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را منعکس می کند.

حضور گزارشگران رادیو تهران در محل های اخذ رای و گفت وگو با مسئولان برگزاری این دوره از انتخابات، مصاحبه با مسئولان کشوری و لشکری، رای دهنده ها و مردم در سطح شهر بخشی از این ویژه برنامه است. تدارک بخش های کارشناسی، نمایش، طنز، پخش موسیقی شاد و انتخاباتی از دیگر بخش های ویژه برنامه شهرآراست.

رادیو ورزش

«میدان انتخاب» با هدف حضور ورزشکاران و جامعه ورزش در روز انتخابات از اولین دقایق برگزاری انتخابات از رادیو ورزش پخش خواهد شد و تا پایان ساعات اخذ آرا ادامه خواهد داشت. این برنامه در گروه های برنامه ساز، مسابقات و ورزش قهرمانی، تفریحات و ورزش همگانی، رادیو ورزش بانوان و گروه فرهنگ و علوم ورزشی تهیه خواهد شد. گزارش از شعب اخذ رای، گفت وگو با ورزشکاران در حال رای دادن، گزارش از استان های کشور، انعکاس حضور بانوان و رای اولی ها،اجرای مسابقه تلفنی و … بخش هایی از این ویژه برنامه است. «میدان انتخاب» در روز هفتم تیر ماه از چهار گروه برنامه ساز پخش خواهد شد.

رادیو اقتصاد

 رادیو اقتصاد با ویژه برنامه «سهم من؛ سرزمین من» آخرین اخبار و اطلاعات مهم انتخابات ریاست جمهوری را پوشش می دهد. این برنامه با مشارکت سه گروه برنامه ساز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب به طور زنده از رادیو اقتصاد پخش می شود. 

اطلاع رسانی در روند برگزاری انتخابات، گفت وگو با مسئولان و گزارشگران مستقر در ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان تا زمان اتمام رای‌گیری بخش هایی از این ویژه برنامه است. در پویشی با عنوان «ایران من» از مخاطبان درخواست می‌شود انتظارات خود از رئیس جمهور آینده در حوزه تولید و اقتصاد را در قالب یک جمله به برنامه ارسال کنند.

رادیو قرآن

رادیو قرآن روز انتخابات برنامه «خادم جمهور» را از مسجد جامع لویزان روی آنتن خواهد برد. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا صفرزاده، اجرای حمید عبیری و غلامرضا احمدی،گزارشگری نیما غفارزاده و طاهر شاهچراغ و در ارتباط زنده با گزارشگران سایر استان شهرها و روستاها از ساعت ۸ تا ۲۲ از رادیو قرآن پخش می شود.

رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا با ویژه برنامه‌های زنده «صبح انتخاب، اثر انگشت و مثبت انتخاب» در روز انتخابات همراه است. رادیو صبا در این روز با اجرای مشترک با صدای مراکز ۳۱ استان، گزارش هایی را از انتخابات سراسر کشور پخش می کند.

پخش آیتم‌های انتخاباتی، گفت وگوی مردمی، دعوت از هنرمندان و ورزشکاران، هنر در آینه انتخابات از مهم‌ترین بخش‌های این ویژه برنامه‌هاست. 

ویژه برنامه انتخاباتی «صبح انتخاب» با رویکرد دعوت هموطنان به شرکت در رای گیری در اولین ساعات روز از ساعت ۷ تا ۱۱ و ۳۰ پخش می شود.

ویژه برنامه «اثر انگشت» با رویکرد توجه ویژه به حضور رای اولی ها همراه خانواده در انتخابات ریاست جمهوری است که از ساعت ۱۲ و ۳۰ تا ساعت ۱۸ پخش می شود. ویژه برنامه «مثبت انتخاب» با رویکرد اطلاع رسانی و دعوت مردم به استفاده از فرصت باقی مانده برای شرکت در انتخابات از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از رادیو صبا پخش خواهد شد.

رادیو معارف

رادیو معارف با ویژه برنامه «حماسه جمهور» جمعه روی آنتن می رود. این برنامه از ساعت ۷ تا ۲۳ توسط سه تیم برنامه ساز پخش می شود.

رادیو پیام

ویژه برنامه روز انتخابات رادیو پیام با عنوان «پیام جمهور» به تهیه کنندگی عباس پیری و احمدرضا طاهری در دو برنامه به مدت هشت ساعت (از صبحگاهی تا شامگاهی) پخش می شود.

رادیو نمایش

برنامه «هم رای، خیابان پاستور» به تهیه کنندگی محسن جواهری و نویسندگی سهیلا خدادادی روز انتخابات روی آنتن رادیو نمایش می رود. 

رادیو سلامت

ویژه برنامه «ایران جان» روزهای هفتم و هشتم تیر ماه از ساعت ۷ و ۳۰ تا پاسی از شب از شبکه رادیویی سلامت پخش می‌شود.

این برنامه حاصل مشارکت چهار گروه برنامه ساز سلامت روان، خانواده، سلامت اجتماعی و سلامت جسم و تندرستی است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا