دومین دوره انتخابات شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد



مراسم انتخابات دومین دوره شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور مدیران ساترا و سکوها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، مراسم انتخابات دومین دوره شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور رئیس و مدیران ساترا و مدیران و نمایندگان سکوهای صوت و تصویر فراگیر امروز دوشنبه، چهارم تیرماه برگزار شد.

در این مراسم مقیسه ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: دلیل تشکیل شورای راهبری مجمع «رصتا» نیاز تخصصی به توانمندی‌های سکوها در حوزه تصمیم‌سازی و خود تنظیم‌گری بود که با حضورشان این هدف را محقق کردند. سال گذشته اولین تجربه این مدل در ساترا، سکوها و کشور بود که امیدواریم تجربه سال جدید، بهتر از سال گذشته هم باشد.

رئیس ساترا خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای این شورا، شکل‌گیری اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران بود و چه بسا در آینده تعاونی و تشکل‌هایی این چنینی دیگری نیز تشکیل شوند.

وی گفت: ما یکسری شورای تصمیم‌گیر در ساترا داریم که متناظر با هر شورای تصمیم‌گیر، مشتاقیم یک کمیسیون در شورای راهبری مجمع «رصتا» شکل بگیرد و برای تعامل بهتر بخش خصوصی با نهاد تنظیم‌گر پیشنهاد می‌کنیم از هر کمیسیون یک نفر در شوراهای تصمیم‌گیر ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار سریال ها و برنامه‌های نمایش خانگی، شرکت کند.

مهدی شاملو، رئیس نخستین‌ دوره شورای راهبری مجمع «رصتا» نیز در ادامه این مراسم راجع به عملکرد اولین شورا بیان کرد: نقشه راه ما در سال گذشته مشورتی بود و ما در یک مسیر سعی و خطا قرار داشتیم.

وی اضافه کرد: به‌زعم ما افق دید مثبت رئیس ساترا باعث شد تا بتوانیم اتحادیه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران را تشکیل دهیم. به طور کل مسیر پیموده شده در سال گذشته با همراهی ساترا و مجمع «رصتا» بود و با حمایت‌های رئیس ساترا تا اندازه زیادی توانستیم تنظیم‌گری مشارکتی را محقق کنیم.

علیرضا بهادری، مدیرکل فناوری و سامانه‌های نوین ساترا در بخشی دیگر از این مراسم عنوان کرد: فرآیند انتخابات در دو مرحله پیگیری شد. مرحله اول مختص به رسانه‌هایی با مجوز سطح ۲ از ساترا بود و مرحله دوم برای انتخاب مجمع شورای راهبری «رصتا». امسال ۴۴۳ سکو واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از میان آنها ۷۱ سکو برای انتخابات کاندیدا شدند. ما از میان ۴۴۳ رای بالقوه ۲۴۲ رای دریافت کردیم که ۲۰۴ رای صحیح و ۳۸ رای به دلیل عدم تکمیل مراحل ثبت رأی، ناقص بود.

وی در ادامه اعلام کرد: طبق فرآیندی که توضیح داده شد سکوهای روستا تی‌وی، آریو، باد صبا، آنتن، آپرا، فیلم و سریال روبیکا، گپ فیلم و ویزورکیدز با کسب بیشترین آرا به‌عنوان اعضای اصلی دومین شورای راهبری مجمع «رصتا» انتخاب و سکوهای هاشور و اپیزود به عنوان اعضای علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا