شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی احیا شد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، جمعی از پیشکسوتان و خبرنگاران رسانه های تبریز با موسی خلیل اللهی رئیس کل جدید دادگستری استان که پیشتر به مدت ۱۰ سال دادستان تبریز، بوده دیدار کرده و مقدمات احیای شورای حل اختلاف مطبوعات آذربایجان شرقی انجام شد.

خلیل اللهی در سخنان کوتاهی با اشاره به نزدیکی روز خبرنگار و تبریک این روز گفت: خبرنگاران چشم و گوش مردم و نخبه های جامعه هستند.

وی افزود: امروز اکثر مسائل جامعه مرتبط به کارهای خبری و اطلاع رسانی است که در همین رابطه تشکیلات قضایی استان همکاری و همراهی با خبرنگاران را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی گفت: ما خادم مردم و کنار آنها هستیم و از رسانه ها انتظار داریم کنار هم و برای ترویج اخلاق، معنویت و گسترش آن در جامعه تلاش کنند.

در ادامه دو تن از روزنامه نگاران پیشکسوت مطبوعات درخواست کردند برای سهولت در رسیدگی مشکلات مطبوعات استفاده و از مساعدتهای قانونی در تشکیلات قضایی مرکز استان، شورای حل اختلاف مطبوعات که مدتی  است راکد است مجددا احیاء و فعال شود.

رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی نیز که خود سال ها رئیس دادگاه مطبوعات استان بود با این درخواست موافقت و همانجا دستور احیا و فعال شدن شورای حل اختلاف مطبوعات مرکز استان را صادر کرد.

در این زمینه، اعضای شورای حل اختلاف مطبوعات مرکز آذربایجان شرقی با معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی دیدار کردند.

در این دیدار احمد بادیران ازطرف اعضای شورای حل اختلاف مطبوعات استان، گزارشی از زمان تاسیس شورا، آموزش، آزمون، گزینش و صدور حکم در حق اعضاء را ارائه داده و افزود: این شورا در مدت فعالیت خود به پرونده های ارسال مطبوعاتی دادسرا رسیدگی کرده و ۱۷ مورد خاص و مهم به صلح و سازش منجر شده و فقط یک مورد را با پرداخت جریمه مختصری مختومه کرده است.

وی افزود: اعضای شورای مذکور در مدت زمان انجام وظیفه حق الزحمه و یا هزینه دفتری از هیچ مرجعی دریافت نکرده و صادقانه در راستای خدمت به همکاران مطبوعاتی خود تلاش کرده اند.

در ادامه جلسه محبوب علیلو معاون قضایی استان و مسئول شورای حل اختلاف آذربایجان شرقی در سخنانی از دستور رئیس کل دادگستری استان و پیشقدمی مجدد اعضای شورای حل اختلاف هیات مطبوعات استان استقبال کرد و گفت: خوشحالم افراد باتجربه و پیشکسوت رسانه ها، که کوله باری از تجارب در کارهای فرهنگی اجتماعی جامعه دارند، برای احیاء شورای حل اختلاف مطبوعات پیشقدم شدند که آن را به فال نیک می گیریم و انتظار داریم بیش از پیش در صلح و سازش شکات و مطبوعات تلاش و رضایت آنان را جلب کنند.

وی با تاکید براینکه دفتر شورای حل اختلاف را بازگشایی و منتظر دریافت پرونده های مربوطه باشید، گفت: از پیشکسوتان انتظار داریم غیر از پرونده های مطبوعاتی، هم چنین به پرونده های وصولی، در زمینه های فرهنگی و اجتماعی همت کرده و رسیدگی و آنها را به صلح و سازش برسانید.

در پایان این نشست، محمدحسن علملو، محمد اشراقی و محمد هادی نیا هر یک مطالبی در تقویت شورا و نحوه صلح و سازش و اخذ رضایت طرفین پرونده بیان کردند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا