شیخ محمد خیابانی به عنوان یک روزنامه نگار مسئول، به فکر عزت ایران بود


ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول ستاد بزرگداشت همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی گفت: شیخ محمد خیابانی به عنوان یک روزنامه نگار مسئول، همواره به فکر عزت ایران بود و در این راه مجاهدت می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی عصر  یکشنبه در پیش همایش و رویداد رسانه ای «الگوی روزنامه نگار مسئول، از شیخ شهید محمد خیابانی تا سردار حسن باقری و خون نگاران حماسه و جهاد » در پیامی ویدیویی اظهار کرد: شیخ محمد خیابانی به عنوان یک عالم روشنگر در حوزه رسانه نیز قلم فرسایی می‌کرد و  موسس نشریاتی از جمله «آذربایجان»، «تجدد» و هفته نامه «آزادیستان» بود.

وی ادامه داد: روزنامه «آذربایجان» اولین نشریه شیخ محمد خیابانی بود که قبل از قیام منتشر می‌کرد به طوریکه در ذیل لوگوی این روزنامه نوشته شده بود “جزو لاینفک ایران”. درواقع یکی از اقدامات شیخ محمد خیابانی برای آگاهی ایرانیان در حوزه‌ی قفقاز انتشار این روزنامه بود و ملت ایران را به حبل المتین اتفاق دعوت می‌کرد تا از حقوق خود دفاع کند.

وی در خصوص روزنامه تجدد نیز گفت: همانطور که از نام این روزنامه پیدا است، شیخ می‌خواست ملت ایران و آذربایجان از قافله‌ی ترقی عقب نماند و در این مسیر تاکیدش بر روی مفاهیم ایرانیت و اسلامیت بود.

مسئول ستاد بزرگداشت همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی در پایان تاکید کرد: هفته نامه بعدی که در حوزه ادب و هنر بود، عبارت بود از هفته نامه آزادیستان که چند شماره منتشر شد و در همه این ها می‌بینیم که شیخ محمد خیابانی بعنوان یک روزنامه نگار و صاحب قلمِ مسئول، متعهد، انقلابی، مبار و عدالت طلب است که به دنبال عزت کشور است.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر فراخوان چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی رونمایی شد که شعار محوری جشنواره امسال عبارت است از «شکست حصر تبلیغاتی دشمن در طلیعه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی»

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا