اکونومیست چندپاره شدن اروپا را با یک کاریکاتور پیش‌بینی کرد


بحران انرژی در اروپا و پنجمین سالگرد بازگشت حاکمیت چین بر هنگ کنگ، سوژه‌های روزنامه‌های امروز جهان‌اند. همچنین اکونومیست در گزارشی از احتمال چند پاره شدن اروپا می‌نویسد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ با نگاهی به روزنامه‌های بزرگ جهان، در شرح مهمترین اخبار روز، می‌نویسد:

هنگ کنگ با دو نظام


شی جین پینگ با انگشت اشاره به سوی جهانیان، از بیست و پنجمین سالگرد بازگشت حاکمیت چین بر هنگ کنگ می‌گوید. یک‌ کشور با دونظام، مناسب هنگ کنگ است. این خبر نخست روزنامه انگلیسی گاردین است.

برخورد موشک‌روسی به ساختمانی در اودسا در اوکراین هم عنوان خبر نخست روزنامه های جهان ساخت.


لوموند روزنامه فرانسوی نوشت: ۲۱ کشته، حاصل این شلیک بود. از سوی دیگر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید پذیرش عضویت اوکراین از سوی اتحادیه اروپا نباید سال ها به درازا بکشد.

جنگ انرژی

اکونومیست چند پاره شدن اروپا را با یک کاریکاتور پیش‌بینی کرد


خبر نخست هفته نامه اکونومیست، در سایت به روز شده آن، می‌گوید: آیا اروپا زمستان امسال می‌تواند چراغ هایش را روشن نگاه دارد؟ غرش نیروی برق در اروپا، خبر از درماندگی اروپا خواهد داد؟ عکس اکونومیست، خانه‌ای را در شب نشانه رفته است که از پنجره های آن نور اندکی می‌آید. نشست گروه هفت از دردها و رنج‌های اروپائیان در کمبود سوخت و برق خبر داد. جنگ انرژی در اروپا، آغاز شده است.

چند پاره شدن اروپا در پیش است …

اکونومیست چند پاره شدن اروپا را با یک کاریکاتور پیش‌بینی کرد

در کاریکاتور روز از پیتر سه رنک در هفته نامه اکونومیست، دست هایی از هر گوشه با طناب یورو را به طرف خود می‌کشند. نشانه یورو، به سبب این کشش، از ریخت افتاده است. گزارش می‌گوید، موقتا اوکراین، اروپا را متحد کرده است. اما چند پاره شدن آن، در پیش است. همه گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین، اروپا را یکپارچه کرد. اما چنین نخواهند ماند. بحران یورو در سال۲۰۱۲  چشمگیر بود، اگر کرونا و اوکراین و البته در آن هنگام«دراگی» رئیس بانک‌مرکزی اروپا نبود، معلوم‌نبود، چه بر سر اروپا می آمد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

خواب خوب

اکونومیست چند پاره شدن اروپا را با یک کاریکاتور پیش‌بینی کرد

له رپوبلیکا نوشت: «ساعت زمان» دانش تازه ساعت بدن کتابی است از راسل فاستر  که درباره خواب خوب می‌گوید: اضطراب و نگرانی، دشمنان بزرگ خوابند. دانشمندان اکنون می‌کوشند ضرباهنگ ساعت بدن را نظم ‌ببخشند، به گونه‌ای نگرانی‌ را از  اطراف خواب انسان دورکنند. از دشمنان دیگرخواب، کار در نوبت‌های شب است، آن چه نظم ساعت بدن انسان را بر هم‌ می‌زند.‌ پپش از خواب، هیچ‌ هیجانی را دامن نزنید. دنیای نوین، اثرهای مخربی‌بر ساعت بدن انسان داشته است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا